UYAP'ta lisans sorununu çözmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. UYAP Avukat Portalına giriş yaparken "Lisans Kontrolü Başarısız" hatası alıyorsanız, Google Chrome tarayıcı ile avukat.uyap.gov.tr sayfasının sağ üst kısmında yer alan "Sisteme Giriş" > "E-İmza Girişleri" sekmesinde bulunan "Yeni UYAP Uygulaması ile Giriş" butonuna tıklayarak uygulamayı yeniden indirmeniz gerekmektedir. 2. İndirilen "UYAPGiris.jnlp" dosyasını bilgisayarınıza kaydedin ve "RUN" butonuna tıklayarak çalıştırın. 3. Eğer dosya çalıştırıldığında bir uyarı penceresi geliyorsa, bilgisayarınızda yüklü olan Java programının güncel olmadığı anlamına gelir. 4. Java güncelleme işlemini tamamladıktan sonra yapılan değişikliklerin etkili olabilmesi için bilgisayarınızı yeniden başlatın. 5. Bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra indirdiğiniz UYAPGiris.jnlp dosyasına çift tıklayarak çalıştırın ve "Run" butonuna tıklayarak programı çalıştırın. UYAP Editör ile imzalama yaparken "Sertifika Geçerliliği Tamamlanamadı" hatası alıyorsanız, uyap.gov.tr/Uyap-Editor linkinden güncellenmiş uygulamayı bilgisayarınıza indirip kurulum işlemlerini "İLERİ / KUR / SON" butonlarına tıklayarak tamamlamanız gerekmektedir. Bu adımlar sorunu çözmezse, daha fazla destek için ilgili kurum veya kuruluşlarla iletişime geçilmesi önerilir.