Oyun girişi (game input), oyuncuların oyunla etkileşim kurma şeklidir ve oyun deneyimini önemli ölçüde etkiler. İşte oyun girişini optimize etmek için bazı yöntemler: 1. Giriş Cihazlarını Anlama: Hedeflenen giriş cihazlarının özelliklerini ve sınırlamalarını bilmek gereklidir. 2. Giriş Buffering ve Tahmin: Giriş olaylarının gecikmesini azaltmak için giriş buffering ve tahmin teknikleri kullanılır. 3. Giriş Geri Bildirimi ve Doğrulama: Oyunculara girişlerinin alındığını ve işlendiğini bildirmek için görsel, işitsel veya dokunsal geri bildirim sağlanır. 4. Giriş Kodunun Test Edilmesi ve Optimize Edilmesi: Giriş kodunun verimli, sağlam ve ölçeklenebilir olması için profilleme, hata ayıklama ve birim testi gibi araçlar kullanılır. 5. Giriş Ayarlarının Özelleştirilmesi: Oyuncuların hassasiyet, ters çevirme, haritalama ve kalibrasyon gibi ayarları kişiselleştirmelerine olanak tanınır. 6. Diğer Oyunlardan Öğrenme: Benzer veya farklı giriş cihazlarına, türlere veya mekaniklere sahip oyunları oynamak ve incelemek, yeni fikirler ve çözümler sunar. Unity'de giriş sistemi kullanmak için ise aşağıdaki adımlar takip edilir: 1. Unity Package Manager üzerinden Input System paketini yüklemek gereklidir. 2. Projeler penceresinde yeni bir input actions asset dosyası oluşturulur. 3. Bu dosyada eylemler ve bağlamalar eklenerek input eylemleri yönetilir. 4. Bir oyun nesnesine Player Input bileşeni eklenir ve bu bileşen üzerinden input actions asset'i yüklenir. 5. Son olarak, eylemler bir C# betiği içinde işlenir.