Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Oyun girişi (input) kullanımı, kullanılan oyun motoruna ve sisteme göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, Unity'de oyun girişi şu adımlarla ayarlanabilir:
- Input Actions Asset oluşturma: Proje penceresinde sağ tıklayıp "Create > Input Actions" seçeneğini seçerek bir Input Actions Asset oluşturulur 23.
- Kontrol şeması ekleme: Asset açıldıktan sonra, "Action Map" (eylem haritası) eklenerek farklı girdi türleri kategorize edilir 23.
- Eylem ve bağlama ekleme: "Action" (eylem) eklenerek, klavye tuşu veya denetleyici düğmesi gibi belirli girdilere atanır 23.
- Oyuncu bileşenine ekleme: "Player Input Component" eklenerek, oluşturulan Input Actions Asset ile ilişkilendirilir 2.
Unity'de oyun girişi ayrıca
GetKey,
GetKeyDownve
GetKeyUpyöntemleri ile klavye girişleri için de kullanılabilir 5.
Diğer oyun motorları veya sistemler için de benzer yöntemler bulunabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: