Zirefkend makamı, Türk sanat müziğinde bir makamdır. Özellikleri: Durak: Hüseyni Aşirân perdesi. Seyir: İnici. Dizisi: Muhayyer perdesindeki Bûselik beşlisine, Gerdâniye perdesinde Mâhur (Çargâh) dizisinin, Hüseyni perdesinde Bûselik (Ruhnevâz) dizisinin, Çargâh perdesinde Çargâh dizisinin ve Hüseyni Aşirân perdesindeki Sabâ makamı dizisinin eklenmesiyle oluşur. Güçlüsü: Muhayyer ve Gerdâniye perdeleri. Asma karar perdeleri: Muhayyer, Gerdâniye, Hüseyni, Çargâh ve Nikriz perdeleri. Yeden: Portenin altındaki re Yegâh perdesi. Donanım: Donanıma hiçbir şey yazılmaz, gerekli işaretler eser içinde gösterilir. Genişleme: Doğal olarak geniş bir seyir alanına sahiptir, ayrıca genişletilmemiştir. Etkisi: Sırt, mafsal ağrıları ve kulunç gibi rahatsızlıklara iyi geldiği söylenir. Zirefkend makamı, ilk kez 13. yüzyıl makam müziği kuramının önemli bilginlerinden Safiyyüddin Urmevî'nin eserlerinde karşımıza çıkar.