• Buradasın

    Trafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Drift atmak kaç yıl yasak?

    2025 yılı itibarıyla, drift atan sürücülerin ehliyetine ilk ihlalde 60 gün, tekrarlanırsa 5 yıl süreyle el konulmaktadır. Ayrıca, 5 yıl içinde ikinci kez drift yapan sürücüler adli mercilere sevk edilmektedir. Drift cezası ve yasaklarının değişebileceği göz önünde bulundurulmalıdır. Güncel bilgiler için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    Mobilet hangi ehliyet kullanır?

    Mobilet (moped) kullanmak için M sınıfı ehliyet gereklidir. M sınıfı ehliyet, Türkiye'de motorlu bisiklet ve moped olarak adlandırılan, maksimum hızı 45 km/s'yi ve motor hacmi 50 cc'yi geçmeyen araçları kullanmak için verilen sürücü belgesidir. M sınıfı ehliyet almak için en az 16 yaşını doldurmuş olmak, sağlık raporu almak, yazılı ve direksiyon sınavlarını başarıyla geçmek gerekir.

    Araç sahibi olmadan ruhsat alınır mı?

    Araç sahibi olmadan ruhsat almak mümkün değildir. Araç ruhsatı, aracın ve sahibinin bilgilerini içeren resmi bir belgedir ve bu belgeyi alabilmek için ruhsat sahibinin konumunda olmak gerekir.

    61 a maddesi tali kusur mu?

    Evet, 61/1-a maddesi tali kusurdur. Karayolları Trafik Kanunu’nun 61/1-a maddesi, taşıt yolu üzerinde duraklamanın yasak olduğu yerlerde park etmeyi kapsar.

    46-2-h trafik cezası nedir?

    46/2-h trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 46. maddesinin 2. fıkrasının h bendinde düzenlenen ve tek yönlü karayollarında araçların ters istikamette sürülmesini yasaklayan kuralın ihlali durumunda uygulanır. 2025 yılı için 46/2-h trafik cezası 9.267 TL'dir. Bu ihlali yapan sürücüler için ayrıca: Trafik kazalarında genellikle %75 oranında kusurlu kabul edilirler. Sigorta tazminatlarında hak kaybı yaşanabilir. 46/2-h ihlali, sürücü belgesine el konulması veya aracın trafikten men edilmesi sonucunu doğurmaz.

    UTTS hangi araçları kapsamıyor?

    Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS), aşağıdaki araçları kapsamaz: Yabancı devletlerin Türkiye’deki diplomatik temsilcilikleri, konsoloslukları ve uluslararası anlaşmalarla vergi muafiyeti tanınan uluslararası kuruluşlar ve bunların diplomatik haklara sahip mensupları ile ev sahibi hükümet anlaşmaları veya ülkemizin taraf olduğu diğer anlaşmalar çerçevesinde Türkiye’deki uluslararası kuruluşlar ve bunların yönetici kadrolarında görev yapan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan mensuplarına ait taşıtlar. 31 Aralık 2024 tarihine kadar TTB (Taşıt Tanıma Birimi) monte ettirerek sisteme dahil olan araçlar. Ayrıca, 1 Temmuz 2025 tarihinden sonra trafiğe çıkacak yeni bireysel araçlar için de UTTS zorunluluğu kaldırılmıştır.

    İBB Tahkuk nasıl ödenir?

    İBB Tahkuk bedelini ödemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Banka yoluyla ödeme. e-Ödeme. Ayrıca, "turkiye.gov.tr" adresindeki e-Devlet Kapısı üzerinden "Tahakkuk Bilgileri Sorgulama" hizmeti ile borç bilgileri görüntülenip ödeme yapılabilir. Ödeme için detaylı bilgiye application2.ibb.gov.tr adresindeki İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Tahkuk Arama Sistemi'nden ulaşılabilir.

    İYSv2sofor.iett.gov.tr nedir?

    IYSv2sofor.iett.gov.tr, İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü (İETT)'nün şoför giriş ekranıdır.

    İGS geçiş ihlali nasıl ödenir?

    İGS (Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş.) geçiş ihlali ödemesi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: OTOYOL A.Ş. Mobil Uygulaması: Uygulamaya araç plakanızı kaydederek, ihlalli geçişler için bildirim alabilirsiniz. İnternet Sitesi: igs.otoyolas.com.tr adresinden ihlalli geçiş sorgusu sonrası "ödeme yap" seçeneği ile ödeme yapılabilir. Bankalar: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. veya QNB Finansbank A.Ş. şubeleri ve bu bankaların internet bankacılığı sistemleri üzerinden ödeme gerçekleştirilebilir. Ayrıca, geçiş ihlali ödemeleri İş Bankası dijital bankacılık platformları ve şubeleri aracılığıyla da yapılabilir. İhlalli geçiş tarihini izleyen 15 gün içinde ödeme yapılması durumunda ceza uygulanmaz.

    Ehliyet için randevu alma kaç gün önceden alınır?

    Ehliyet için randevu almak amacıyla, randevu.nvi.gov.tr web portalı üzerinden veya Alo 199 çağrı merkezinden randevu alınabilir. Randevu almak için en az yarım saat önceden müracaat merkezinde bulunmak gerekmektedir. Dolayısıyla, randevu alma ile randevu saatine gitme arasında en fazla yarım gün olabilir. Hafta sonu randevuları, yerel nüfus müdürlüklerinin yoğunluğuna bağlı olarak sınırlı olabilir.

    Kar zincirini her tekerleğe takmak gerekir mi?

    Kar zincirinin her tekerleğe takılması, aracın teknik özelliklerine göre değişiklik gösterir: Önden çekişli araçlarda ön tekerleklere, arkadan itişli araçlarda arka tekerleklere, dört çekişli araçlarda ise tüm tekerleklere kar zinciri takılmalıdır. Zorunlu ve mutlaka dört lastiğe de kar zinciri takılması gereken bir yasa ve koşul bulunmamaktadır. Kar zinciri takılırken, aracın modeliyle uyumlu zincir seçilmesi ve doğru montaj yapılması önemlidir.

    Dominar D 250 A2 ehliyet kullanabilir mi?

    Evet, Dominar D 250 A2 ehliyetle kullanılabilir. A2 sınıfı ehliyet, belirli güç ve ağırlık sınırları dahilinde olan motosikletleri kullanma yetkisi verir.

    Motokaravan için hangi ehliyet gerekir?

    Motokaravan için gereken ehliyet sınıfı, motokaravanın toplam ağırlığına göre değişir: 3.500 kg ve altı: B sınıfı ehliyet yeterlidir. 3.500 kg ve üstü: C sınıfı ehliyet gereklidir. Motokaravan, mevzuatta kamyon olarak sınıflandırıldığı için C sınıfı ehliyet, kamyon kullanımı için de gereklidir. Ayrıca, karavanın arkasına eklenen römorklar için de ehliyet sınıfı farklılık gösterebilir: 750 kg altı römork: B, C veya D sınıfı ehliyet yeterlidir. 750 kg üstü römork: BE, CE veya DE sınıfı ehliyet gereklidir.

    Trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçu TCK 180 ve TCK 179 arasındaki fark nedir?

    Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 179. ve 180. maddeleri arasındaki temel fark, işlenen fiilin kastı ve niteliğidir: TCK 179: Kasten işlenen trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçlarını düzenler. TCK 179/1: Ulaşım işaretlerine müdahale ederek güvenliği tehlikeye sokma. TCK 179/2: Kara, deniz, hava veya demiryolu araçlarını tehlikeli bir şekilde sevk ve idare etme. TCK 179/3: Alkol veya uyuşturucu madde etkisiyle araç kullanma. TCK 180: Taksirle (istemeden, dikkatsizlik veya özensizlik sonucu) işlenen trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçlarını düzenler. Özetle: - TCK 179: Kasten yapılan tehlikeli eylemler. - TCK 180: İhmale dayanan, istemeden oluşan tehlike.

    Türkiye'de kaç çeşit plaka var?

    Türkiye'de 9 çeşit plaka bulunmaktadır. Bu plaka çeşitleri şunlardır: 1. Özel araç plakası. 2. Resmi araç plakası. 3. Bedensel engelli araç plakası. 4. Cumhurbaşkanlığı makam aracı plakası. 5. Cumhurbaşkanlığı üst düzey yönetici plakaları. 6. Büyükelçilik resmi hizmet araç plakaları. 7. Emniyet araçları plakaları. 8. Sarı plaka. 9. Rektör, emniyet ve kaymakam plakaları.

    Türkiye'de kaç çeşit plaka var?

    Türkiye'de 9 çeşit plaka bulunmaktadır. Bu plaka çeşitleri şunlardır: 1. Özel araç plakası. 2. Resmi araç plakası. 3. Bedensel engelli araç plakası. 4. Cumhurbaşkanlığı makam aracı plakası. 5. Cumhurbaşkanlığı üst düzey yönetici plakaları. 6. Büyükelçilik resmi hizmet araç plakaları. 7. Emniyet araçları plakaları. 8. Sarı plaka. 9. Rektör, emniyet ve kaymakam plakaları.

    D1 sınıfı ehliyet kaç yıl geçerli?

    D1 sınıfı ehliyetin geçerlilik süresi 5 yıldır.

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kime ait?

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne aittir. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, aynı zamanda "İkinci Köprü" olarak da bilinir.

    Araba sürmek için nasıl bir kişilik?

    Araba sürmek için gerekli kişilik özellikleri şunlardır: Sabır ve hoşgörü. Dikkat ve odaklanma. Stres yönetimi. Sorumluluk. Araba kullanmayı öğrenmek için deneyimli birinden ders almak veya sürücü kurslarına katılmak faydalı olabilir.

    Çene Açılır Kask neden yasak?

    Çene açılır kaskların yasak olduğuna dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bu kaskların bazı dezavantajları şunlardır: Kaza sırasında açılma riski: Belirli bir hızın üzerinde kaza yapıldığında açılma riski taşır ve bu durum ciddi yaralanmalara yol açabilir. Rüzgar ve ses yalıtımı sorunları: Rüzgarın kask içine girmesine ve dış sesin daha fazla duyulmasına neden olur, bu da dikkat dağınıklığına yol açabilir. Darbe emniyeti: Çene bölgesinde koruma sağlar, ancak bu koruma yüksek hızlardaki etkiler için yeterli olmayabilir. Yanıltıcı güvenlik hissi: Güvenlik testlerinden geçmiş olsalar da, yalnızca belirli şartlar altında yeterli koruma sağlarlar. Çene açılır kasklar, doğru kullanıldığında ve uygun güvenlik standartlarına sahip olduğunda güvenli olabilir.