Sele borusu amortisörü, araçların süspansiyon sisteminde yer alan ve yoldan gelen darbeleri emerek sürüş konforunu artıran bir bileşendir. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Yükleme: Araç hareket ederken, tekerlekler yoldaki düzensizliklere tepki verir ve bu düzensizlikler amortisöre iletilir. 2. Şok Emme: Amortisör, içinde bulunan piston ve silindir sayesinde çalışır. 3. Sıkıştırma ve Yayılma: - Sıkıştırma: Tekerlek yukarı hareket ettiğinde, piston silindirin içinde yukarı doğru hareket eder ve sıvıyı sıkıştırır. - Yayılma: Tekerlek aşağı hareket ettiğinde, piston geri çekilir ve sıvı serbest bırakılır. 4. Sıvı Akışı: Amortisörün içindeki valf sistemi, sıvının akışını düzenler ve darbe enerjisini ısıya dönüştürür. 5. Dengede Tutma: Amortisör, aracın dengesini koruyarak sarsıntıları ve salınımları kontrol eder.