• Buradasın

    Taşıtlar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşıt kartı ve taşıt belgesi aynı şey mi?

    Hayır, taşıt kartı ve taşıt belgesi aynı şey değildir. Taşıt kartı, bir taşıtın yalnızca bir yetki belgesinin eki taşıt listesinde kayıtlı olduğunu ve bu belge altında çalıştırılabileceğini gösteren belgedir. Taşıt belgesi ise yetki belgesi sahibinin kullanacağı taşıtların niteliğini ve sayısını liste halinde gösteren, yetki belgesinden ayrı ve yetki belgesinin eki olarak düzenlenen belgedir.

    UTTS iş makinesi plakasını kabul etmiyor ne yapmalıyım?

    UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) iş makinesi plakasını kabul etmiyorsa, aşağıdaki adımlar izlenebilir: UTTS müşteri hizmetleri ile iletişime geçmek: Plaka hatası gibi sorunlar için UTTS müşteri hizmetleri aranabilir veya e-posta gönderilebilir. Montaj yapan firmaya başvurmak: Montaj sırasında plaka bilgisinin doğru girildiğinden emin olmak için montaj yapan firmaya danışılabilir. İlgili mercilere şikayet oluşturmak: Yaşanılan sorun hakkında ilgili kurumlara mail atılabilir veya şikayet oluşturulabilir. Ayrıca, iş makinelerinin plakalarının harf değil, rakamlardan oluştuğu göz önünde bulundurulmalıdır.

    Kuzey Marmara ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ücreti nasıl hesaplanır?

    Kuzey Marmara ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçiş ücretleri, kullanılan aracın sınıfına göre hesaplanır. Araç sınıfları ve kapsadıkları araç tipleri: 1. sınıf: Otomobil, kamyonet, minibüs, arazi taşıtı. 2. sınıf: Minibüs, kamyonet, otobüs (2 akslı araçlar). 3. sınıf: Aks adedi (dingil sayısı) 3 olan her türlü araç. 4. sınıf: Aks adedi 4 veya 5 olan her türlü araç. 5. sınıf: 6 ve daha fazla aksa sahip kamyon, tır, treyler. 6. sınıf: Motosiklet. 2025 yılı için bazı geçiş ücretleri: Yavuz Sultan Selim Köprüsü: Otomobil için tek yön 80 TL. Kuzey Marmara Otoyolu (KGM Anadolu Otoyolu, Çamlıca-Ankara kesimi): Otomobil için 269 TL. Geçiş ücretlerini hesaplamak için ysskoprusuveotoyolu.com.tr sitesi kullanılabilir. Ödemeler genellikle HGS üzerinden yapılır, nakit ödeme seçeneği Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri'nde mevcuttur.

    Lastikli csb'lere UTTS zorunlu mu?

    Lastikli csb'ler (iş makineleri) için Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) zorunluluğu bulunmamaktadır. UTTS, yalnızca ticari amaçla kullanılan ve akaryakıt harcamaları gider olarak gösterilen taşıtlar için zorunludur. Bireysel kullanımda olan ve vergi mükellefi olmayan araçlar da bu sistemin kapsamı dışındadır.

    Scooter için çocuk koltuğu var mı?

    Evet, scooter için çocuk koltuğu bulunmaktadır. Bazı çocuk koltuğu modelleri: STAMATAKIS Çocuk Koltuğu: Maxi scooterlar için uygundur, yaklaşık 3-8 yaş arası çocuklar için (yaklaşık 14-30 kg), TÜV sertifikalıdır. Elektrikli scooter çocuk koltuğu: Ayarlanabilir, darbeye dayanıklı, yükseltilebilir ve indirilebilir modeller mevcuttur. Çocuk katlanır koltuğu: Öne monte edilebilir, 3-7 yaş arası çocuklar için uygundur, PVC malzemeden yapılmıştır. Çocuk koltuğu satın almak için Hepsiburada, SIP-Scootershop ve AliExpress gibi siteler ziyaret edilebilir.

    45.11.12 hangi meslek?

    45.11.12 NACE kodu, "Otomobil ve hafif motorlu kara taşıtlarının bir ücret veya sözleşmeye dayalı olarak (aracılar) toptan ticareti (ambulans ve minibüs benzeri motorlu yolcu taşıtları dahil (3,5 tondan daha az))" mesleğini ifade eder. Bu meslek, "Motorlu Taşıt Satış ve Servisi" meslek grubuna dahildir.

    Okul taşıtında hangi direksiyon sistemi kullanılır?

    Okul taşıtlarında genellikle hidrolik direksiyon sistemi kullanılır. Bu sistem, direksiyon döndürme kuvvetini azaltarak sürücünün daha kolay ve konforlu bir şekilde aracı yönlendirmesini sağlar. Diğer yaygın direksiyon sistemleri arasında elektrik yardımlı direksiyon (EPS), elektrohidrolik direksiyon ve elektromekanik direksiyon sistemleri de bulunmaktadır. Hangi direksiyon sisteminin kullanıldığı, aracın tasarımı ve kullanım amacına göre değişiklik gösterebilir.

    4 m karavan kaç kişilik?

    4 m uzunluğundaki bir karavanın kaç kişilik olduğu, karavanın modeline ve iç düzenine bağlı olarak değişir. Örneğin, Pera M400 modeli 4 kişilik bir çekme karavandır. Genel olarak, 4 kişilik karavanlar, çekme karavanlar ve motokaravanlar arasında bulunur. Karavan seçerken, yatak düzeni, iç mekan büyüklüğü ve su-atık tanklarının kapasitesi gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır.

    Taşıt kategorisi ve cinsi nasıl öğrenilir?

    Taşıt kategorisi ve cinsini öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Ruhsat Bilgileri: Araç ruhsatı üzerinde, aracın kategorisi ve cinsi hakkında bilgiler bulunur. e-Devlet: Türkiye Noterler Birliği üzerinden adıma tescilli araç sorgulama hizmeti ile araç bilgileri öğrenilebilir. Taşıtların sınıflandırılması, Kara Yolları Trafik Kanunu, Araç İmal Tadil ve Montaj Yönetmeliği ile Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onay Yönetmeliklerine göre yapılır. Taşıt kategorileri arasında otomobil, kamyon, römork, yük motosikleti, minibüs, otobüs, kamyonet, çekici ve hafif römork gibi türler bulunur. Taşıt cinsleri ise M, N, G, O gibi farklı kategorileri ifade eder ve bu sınıflar, aracın gövde tipine göre detaylandırılır.

    B ehliyeti olan servis şoförü olabilir mi?

    B sınıfı ehliyete sahip kişiler, minibüs türü servis araçlarını kullanabilirler. Ancak, otobüs türü daha büyük araçları kullanabilmek için D1 veya D sınıfı ehliyete sahip olmak gerekmektedir. Servis şoförü olabilmek için ayrıca SRC 2 belgesi, psikoteknik değerlendirme raporu ve Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından verilen Servis Aracı Şoförü Seviye 3 belgesi gibi diğer belgelerin de bulundurulması zorunludur.

    Erzurum M1 ve M3 aynı mı?

    Hayır, Erzurum'daki M1 ve M3 hatları aynı değildir. Erzurum'daki M1 hattı, Yarımca-Tınazlı-Adaçay-Söğütlü güzergahını takip ederken, M3 hattı ise Yakutiye bölgesinde çeşitli duraklardan geçmektedir. Ayrıca, İstanbul'daki M1 hattı Aksaray-Yenikapı-Vezneciler gibi duraklara sahip bir metro hattı iken, M3 hattı İstanbul Havalimanı-Kirazlı arasında seferler düzenleyen bir metro hattıdır.

    Martı motor kaç kilo taşır?

    Martı motosikletleri (moped), taşıyabilecekleri herhangi bir bagaj veya sırt çantası dahil olmak üzere 150 kilogram ağırlığa kadar yük taşıyabilir. Martı scooter'lar ve mobiletler için ise maksimum ağırlık sınırı 100 kilogramdır.

    Kamyonetler hangi sınıflara ayrılır?

    Kamyonetler, kullanım amacı ve teknik özelliklerine göre farklı sınıflara ayrılır: Sınıf 2: Minibüs ve kamyonetler. N1 Sınıfı: Kamyonet ruhsatlı araçlar. Ayrıca, panelvanlar da kamyonet sınıfına dahildir ve otomobil ruhsatlı değildir.

    Kamyonet boyu en fazla kaç metre?

    Kamyonetlerin boyu en fazla 4,00 metre olabilir. Örneğin, standart bir kamyonet ölçüleri 1,90 m genişlik, 4,00 m uzunluk ve 2,40 m yükseklik olarak belirtilmiştir.

    Öz aktif sürücü kursu hangi ehliyetleri veriyor?

    Öz Aktif Sürücü Kursu, A, B, C, D, F ve G sınıfı ehliyetler vermektedir. A sınıfı: Motosiklet. B sınıfı: Otomobil ve kamyonet. C sınıfı: Ağır ticari araçlar. D sınıfı: Otobüs ve minibüs. F sınıfı: Lastik tekerlekli traktör. G sınıfı: İş makinesi.

    Elektrikli bisiklette hangi motor daha iyi?

    Elektrikli bisikletlerde motor seçimi, kullanım amacına ve kişisel tercihlere bağlıdır. 250W motorlar, şehir içi kullanım için uygundur ve günlük kullanım için yeterli performans sunar. Orta tahrikli motorlar, daha iyi ağırlık dağılımı ve doğal bir sürüş deneyimi sunar, ancak maliyetleri daha yüksektir ve bakımı daha karmaşıktır. Bazı elektrikli bisiklet modelleri ve motorları: Corelli Moven: 250W motor. Rks Rs3 Pro: 250W motor. Skyjet Nitro: 36V 250W motor.

    Osmanlı'da at arabası ne zaman yasaklandı?

    Osmanlı'da at arabası kullanımı, Sultan İbrahim'in 1647 yılında çıkardığı bir iradeyle cinsi ve şekli ne olursa olsun şehir içinde yasaklanmıştır. Ancak, at arabası bir yük taşıma vasıtası olarak fetihten itibaren başkentin gündelik yaşamının bir parçası olmuş ve 18. yüzyılda daha yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Sultan Abdülhamid ise 1905 yılında kendisine yönelik suikast girişiminden sonra, at arabalarının kullanımına tedbirler getirmiş ve otomobillerin kullanımını yasaklamıştır. Bu yasaklar, İkinci Meşrutiyet'in 1908'de ilan edilmesiyle kaldırılmıştır.

    Türkiye'de ilk polis arabası ne zaman kullanıldı?

    Türkiye'de ilk polis arabasının ne zaman kullanıldığına dair kesin bir bilgi bulunmamakla birlikte, 1930'lu yıllardan itibaren çeşitli yabancı araçların polis teşkilatının envanterine girmeye başladığı bilinmektedir. İlk polis arabasının ise 1899 yılında Akron'da kullanılmaya başlandığı ve elektrikle çalıştığı belirtilmektedir.

    Kamyonet emojisi ne anlama gelir?

    Kamyonet emojisi (🛻) genellikle malzemeleri veya insanları taşımak için kullanılan bir araç türünü temsil eder. Bu emojinin bazı anlamları: Çalışma ve yararlılık. Macera ve keşif. Özgürlük ve bağımsızlık. Amerikan kültüründe erkeklik ve çalışma etiği. Ayrıca, bazı kullanıcılar 🛻'yi hayatta önemli değişimleri (yeni iş, şehir değişimi gibi) sembolize etmek için "yola çıkma" metaforu olarak da kullanabilir.

    2+1 otobüsler karavana çevrilir mi?

    Evet, 2+1 otobüsler karavana çevrilebilir. Karavana dönüşüm için uygun otobüs sınıfları arasında M2 ve M3 sınıfı yolcu taşıyan otobüsler bulunmaktadır. Dönüşüm süreci, aracın tadilat projesi, TSE onayı, TÜVTÜRK muayenesi ve noter işlemleri gibi adımları içerir. Ayrıca, 5 yaşından küçük ticari araçlar özel kullanım amaçlı motorlu karavana dönüştüğünde ÖTV taahhuk ettirilir.