Persona video oyunları, günlük yaşam simülasyonu ve zindan keşif unsurlarını birleştiren bir hikayeye sahiptir. Temel hikaye şu şekilde özetlenebilir: - Gündüzleri oyuncu, Tokyo'da bir lise öğrencisi olarak yaşar ve derslere gider, kulüplere katılır, arkadaşlar edinir ve sosyalleşir. - Geceleri ise oyuncu, "Phantom Thieves" adlı bir grubun üyesi olarak karanlık arzuların somutlaşmış hali olan "Palaces" adı verilen zindanlara dalar ve oradaki hazineleri çalar. Diğer önemli unsurlar: - Sosyal istatistikler: Oyuncu, çeşitli aktivitelerle karakterlerin sosyal bağlarını geliştirir ve bu bağlar, savaşta bonuslar ve yeni eşyaların kilidini açma gibi avantajlar sağlar. - Persona füzyonu: Oyuncular, farklı dinlerden, folklordan ve mitolojiden ilham alan yeni Persona'lar edinebilir ve bunları birleştirebilirler.