• Buradasın

    Programlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Strings uzantılı dosya ne işe yarar?

    STRINGS uzantılı dosya, genellikle Mac OS X sistemlerinde metin dizelerini içeren bir metin dosyası olarak kullanılır. STRINGS dosyaları, aşağıdaki programlarla açılabilir: MacroMates TextMate; Apple TextEdit; Sublime Text; Apple Xcode. Ayrıca, çevrimiçi STRINGS metin görüntüleyici hizmetleri de mevcuttur.

    RAD açılımı nedir?

    RAD, farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir: Rapid Application Development (Hızlı Uygulama Geliştirme). Requirement Analysis Document (Gereksinim Analizi Belgesi). Radicle (RAD).

    Scratch ile yapay zeka nasıl yapılır?

    Scratch ile yapay zeka yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Yapay zeka kütüphanesini ekleme. 2. Yapay zeka bloklarını kullanma. Örnek projeler: basit bir chatbot; yüz tanıma programı; otomatik resim çizme programı. Scratch ile yapay zeka uygulamaları geliştirmek için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: Udemy. Scratch Learning Resource. Daha fazla bilgi ve destek için Scratch'in resmi web sitesi ve çeşitli eğitim platformları ziyaret edilebilir.

    Git'te hunks nasıl kullanılır?

    Git'te hunk'lar, büyük kod değişikliklerini daha küçük parçalara ayırmak ve bu parçaları ayrı ayrı işlemek için kullanılır. Hunk'ları kullanmak için `git add -p` komutu kullanılır. Bu komut, kullanıcıya şu seçenekleri sunar: y: Hunk'ı aşamalandırmak için. n: Hunk'ı aşamalandırmamak için. q: İşlemden çıkmak için. a: Hunk'ı ve sonraki tüm hunk'ları aşamalandırmak için. d: Mevcut ve sonraki tüm hunk'ları aşamalandırmamak için. s: Hunk'ı daha küçük parçalara ayırmak için. e: Hunk'ı manuel olarak düzenlemek için. Hunk kullanımı, özellikle kod inceleme süreçlerini kolaylaştırır.

    Visual Studio refactor nasıl kullanılır?

    Visual Studio'da refactoring (yeniden düzenleme) yapmak için kullanılabilecek bazı yöntemler: Extract Method (Yöntem Ayıklama). Rename (Yeniden Adlandırma). Change Method Signature (Yöntem İmzasını Değiştirme). Visual Studio'da farklı programlama dilleri için farklı yeniden düzenleme işlemleri kullanılabilir. Ayrıca, Visual Studio Code için de refactoring desteği bulunmaktadır.

    AutoIt ile neler yapılabilir?

    AutoIt ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Windows otomasyonu. GUI (Grafik Kullanıcı Arayüzü) oluşturma. Fare ve klavye simülasyonu. Diğer pencereleri yönetme. API ve servis kullanımı. Kullanıcı hesabı denetimi (UAC) ile çalışma. x64 ve x86 tabanlı program geliştirme. Düzenli ifadeler kullanma. Harici DLL ve Windows API fonksiyonlarını doğrudan çağırma. Betiklenebilir (RunAs) fonksiyonları kullanma. Ayrıca, AutoIt ile yazılan programlar çalışmak için ek bir program ya da kütüphane gerektirmez.

    Composer ne işe yarar?

    Composer, PHP programlama dili için geliştirilmiş bir bağımlılık yönetim aracıdır. Başlıca işlevleri: Kütüphane yönetimi: Projede kullanılacak kütüphane isimlerini tanımlar ve bu kütüphaneleri indirir. Güncelleme kolaylığı: Kütüphanelerin güncellemelerini otomatik olarak yapar. Autoload desteği: Yüklenen kütüphanelerin projeye otomatik olarak dahil edilmesini sağlar. Paket kurulumu: Packagist gibi kaynaklardan izin verilen paketleri kolayca kurar. Proje yapısı oluşturma: CodeIgniter, Laravel, Drupal gibi framework yapılarını kullanarak proje yapısı oluşturur.

    HTML ile hesaplama nasıl yapılır?

    HTML ile hesaplama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Temel yapının oluşturulması. 2. Stil ekleme. 3. Hesaplama fonksiyonunun eklenmesi. Basit bir HTML hesap makinesi için örnek kod: ```html <!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="UTF-8"> <title>Simple Calculator</title> <style> / Style for the entire body, centering the calculator / body { font-family: Arial, sans-serif; display: flex; justify-content: center; } </style> </head> <body> <button onclick="appendNumber('0')">0</button> <button onclick="calculate()" class="equals">=</button> <button onclick="setOperator('/')">/</button> </body <script> / Variables to store current input, previous input, and operator / let currentInput = ''; let operator = ''; let previousInput = ''; / Function to append numbers to the current input / function appendNumber(number) { currentInput += number; document.getElementById('display').value = currentInput; } / Function to set the operator and prepare for the next input / function setOperator(op) { operator = op; previousInput = currentInput; currentInput = ''; } / Function to perform the calculation based on the operator / function calculate() { let result; if (operator === '+') { result = parseFloat(previousInput) + parseFloat(currentInput); } else if (operator === '-') { result = parseFloat(previousInput) - parseFloat(currentInput); } else if (operator === '') { result = parseFloat(pre

    PLC için hangi program gerekli?

    PLC (Programmable Logic Controller) programlamak için gerekli programlar, kullanılan PLC modeline ve programlama diline göre değişir. Yaygın olarak kullanılan programlama yazılımları şunlardır: Ladder Logic (Merdiven Diyagramı) için: Siemens PLC'ler için TIA Portal. Allen-Bradley PLC'ler için RSLogix. Function Block Diagram (Fonksiyon Blok Diyagramı) için: Çeşitli üreticilerin sunduğu özel programlama yazılımları. Structured Text (Yapılandırılmış Metin) için: İlgili PLC modeline uygun yazılımlar, örneğin ABB için Automation Builder. Sequential Function Chart (Sıralı Fonksiyon Şeması) için: İlgili PLC modeline uygun özel yazılımlar. PLC programlama için kullanılan bazı genel yazılımlar arasında GMTSoft ve GMTSuite de bulunur. PLC programlama için doğru yazılımı seçmek, projenin gereksinimlerine ve kullanılan PLC modeline bağlıdır.

    Scratch'ta nasıl karakter yapılır?

    Scratch'ta karakter oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arka plan ve karakter ekleme. 2. Karakter ekleme. 3. Karakter düzenleme. Ayrıca, karakter oluşturmak için bir kelime yazıp ardından iki alt çizgi (__) eklemek de kullanılabilir. Scratch'ta karakter oluşturma hakkında daha fazla bilgi için scratch.mit.edu ve dijitalders.com gibi kaynaklar kullanılabilir.

    Kodlayıcı entegre nedir?

    Kodlayıcı (encoder) entegre, sayısal bir bilginin istenilen biçimde ifade edilmesini, yani kodlanmasını sağlayan lojik devredir. Bir sayısal koddan başka bir sayısal koda dönüşüm için kullanılır. Alfanümerik tuş takımlarının ve klavyenin içerisinde kodlayıcı devreler bulunmaktadır. Bazı kodlayıcı entegreleri: 74LS147. 74LS148. HT12E.

    Nedir.net ne işe yarar?

    Nedir.net, Microsoft tarafından geliştirilen ve çeşitli uygulamaların oluşturulmasında kullanılan açık kaynaklı ve kapsamlı bir yazılım geliştirme platformudur. Başlıca kullanım amaçları: Web, mobil, masaüstü ve oyun geliştirme. Yüksek performans ve ölçeklenebilirlik. Güvenlik. Zengin kütüphane ve framework desteği. Platformlar arası uyumluluk.

    Guitext hatası nasıl düzeltilir?

    GUIText hatasını düzeltmek için: 1. Hatanın kaynağını bulun. 2. GUIText kullanımını UI.Text ile değiştirin. 3. Script'i kaydedin. Eğer script adı ile sınıf adı farklıysa veya derleme hatası varsa, bu da hataya yol açabilir. Daha fazla bilgi ve destek için Unity topluluk forumlarına başvurulabilir.

    Kodlab yayınları ücretsiz mi?

    Kodlab yayınlarının tamamı ücretsiz değildir. Eğitim videoları: Kodlab yayınlarına ait eğitim videoları, kodlab.com sitesinde ve YouTube kanalında ücretsiz olarak yayınlanmaktadır. Kitaplar: Kitaplarda yer alan eğitim videolarına erişim için ayrıca ücret ödenmesi gerekebilir. Kodlab Kids platformu ise çocuklar için ücretsiz kodlama atölyeleri sunmaktadır.

    PLC'de mühürleme nasıl yapılır?

    PLC'de mühürleme (latch) yapmak için bir çıkışı geçici bir giriş sinyaliyle aktif hale getirmek ve giriş sinyali kesilse bile çıkışı aktif tutmak gerekir. Mühürleme (latch) ve mühürleme bozma (unlatch) için bazı örnekler: Alarm sistemi: Hata (I0.4) algılandığında alarm (Q0.2) çalar, Reset (I0.5) ile sıfırlanır. Çift start butonlu motor kontrolü: Start 1 (I0.0) veya Start 2 (I0.1) ile motor (Q0.0) çalışır ve mühürlenir, Stop (I0.2) ile durur. PLC'de mühürleme yaparken dikkat edilmesi gerekenler: Unlatch eksikliği: Mühürleme bozulmazsa sistem durmaz, reset sinyali eklenmelidir. Güç kesintisi: Enerji kesildiğinde latch kaybolabilir, kalıcı bellek (retentive memory) kullanılmalıdır. Titreşim: Giriş sinyallerindeki gürültü hatalı mühürlemeye yol açabilir, debounce (100-200ms) uygulanmalıdır. PLC'de mühürleme devrelerinin nasıl oluşturulacağına dair daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: staff.emu.edu.tr: Mühürleme devrelerinin PLC ile gerçeklenmesi. plcmasterakademi.com: Siemens TIA Portal ile latch ve unlatch kullanımı. facebook.com: Delta PLC ile mühürleme devresi. plcogrenmeli.blogspot.com: Siemens PLC mühürleme devresi.

    Düşük sistemli bilgisayarda CSS nasıl yazılır?

    Düşük sistemli bir bilgisayarda CSS yazmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Metin Düzenleyici Seçimi: CSS yazmak için Notepad++ veya Sublime Text gibi ücretsiz ve hafif metin düzenleyicileri kullanabilirsiniz. 2. CSS Kodunun Yazılması: CSS kodunuzu CSS kod yapısına uygun olarak yazın. 3. HTML Sayfasına Ekleme: - Harici CSS Dosyası: HTML sayfanızın `<head>` bölümüne `<link>` etiketi ekleyerek CSS dosyanızı bağlayabilirsiniz. - Dahili CSS: HTML sayfanızın `<head>` bölümüne `<style>` etiketi içinde CSS kodunuzu yazabilirsiniz. - Satır İçi CSS: HTML elementlerinin `style` özelliği içinde CSS kodları yazabilirsiniz. CSS öğrenmek için w3schools, The CSS Tutorial ve HTML Dog gibi kaynaklar kullanılabilir.

    Karar mantık yapıları akış şemasına örnek nedir?

    Karar mantık yapılarını gösteren akış şeması örneklerinden bazıları şunlardır: Evet/Hayır akış şeması. Karar ağacı akış şeması. Karar akış şeması örnekleri için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: MindOnMap. YouTube. Visme.

    Strach 2'de nasıl oyun yapılır?

    Scratch 2'de oyun yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch platformuna giriş: Ücretsiz bir hesap oluşturulur ve kullanıcı dostu ara yüzle projeye başlanır. 2. Proje başlatma: Sol üst köşedeki "Yeni Proje Oluştur" butonuna tıklanarak projeye başlanır ve projeye bir isim verilir. 3. Karakter ve arka plan seçimi: Sağ üst köşedeki "Seç" menüsünden oyuna karakterler ve arka planlar eklenir. 4. Karakterlere hayat verme: Sol taraftaki "Kod Blokları" bölümünden uygun bloklar sürüklenip bırakılarak karakterler hareket ettirilir ve etkileşimler eklenir. 5. Etkileşim ekleme: "Kontrol" ve "Etkileşim" blokları kullanılarak oyuna klavye veya fare komutlarıyla karakter tepkileri eklenir. 6. Ses ve müzik ekleme: Karakterlere ses ve müzik eklenerek oyun daha eğlenceli hale getirilir. 7. Oyunu test etme: "Yeşil Bayrak" butonuna tıklanarak oyun test edilir ve gerekli düzenlemeler yapılır. 8. Projeyi paylaşma: Proje tamamlandığında, "Dosya" menüsünden "Projeyi Paylaş" seçeneği ile toplulukla paylaşılır. Scratch 2 ile oyun yapımı hakkında daha fazla bilgi ve video anlatımları için maker.robotistan.com ve bilisimschool.com gibi kaynaklar kullanılabilir. Scratch 2, web sitesine üye olarak çevrimiçi veya Scratch Imagine programı indirilerek internet bağlantısı olmadan kullanılabilir.

    SQL ile hangi programlar yapılır?

    SQL (Structured Query Language), ilişkisel veritabanlarını yönetmek için kullanılan bir dildir ve çeşitli programlar ve uygulamalar geliştirmede kullanılır. İşte bazı örnekler: Microsoft SQL Server: Microsoft tarafından geliştirilen sunucu tabanlı bir veritabanı yönetim sistemidir. Oracle: P-SQL ile sorgulanan ve güçlü bir veri tabanı yazılım sistemidir. MySQL: Çok kullanıcılı, hızlı ve sağlam bir veri tabanı yönetim sistemidir. Power BI: Veri görselleştirme ve iş zekası aracıdır. SQL Server Entegrasyon Hizmetleri (SSIS): Veri taşıma ve entegrasyon aracıdır. SQL Server Raporlama Hizmetleri (SSRS): Raporlama platformudur. SQL, web sitelerinde arka uç veri depolama ve veri işleme çözümleri için de kullanılır, örneğin Facebook, Spotify ve Twitter gibi platformlarda.

    Asp.Net ile web sitesi nasıl yapılır?

    ASP.NET ile web sitesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gerekli yazılımların kurulumu: Microsoft Visual Studio: ASP.NET ile web sitesi geliştirmek için en yaygın kullanılan entegre geliştirme ortamıdır (IDE). .NET SDK (Software Development Kit): Uygulamaların geliştirilmesi ve çalıştırılması için gereklidir. Veritabanı sunucusu: SQL Server, MySQL veya PostgreSQL gibi bir veritabanı sunucusu kurulabilir. 2. Proje oluşturma: Visual Studio'da "Yeni Proje" seçeneğine tıklayın. Açılan pencerede "ASP.NET Web Uygulaması" şablonunu seçin. Projeye anlamlı bir isim verin ve uygun bir konum seçin. "Oluştur" butonuna tıklayın. 3. Proje türünü seçme: "Boş", "Web Apisi" veya "MVC" gibi seçeneklerden birini ihtiyaçlarınıza göre belirleyin ve "Oluştur" butonuna basın. 4. Geliştirme: Seçilen şablon, projenin yapısını belirleyecektir. Model, View ve Controller klasörlerini görerek geliştirme sürecine başlayabilirsiniz. 5. Test etme: Projeyi yerel sunucuda test edin ve tarayıcınızda çalışıp çalışmadığını kontrol edin. ASP.NET ile web sitesi yapımı hakkında daha fazla bilgi ve görsel eğitimler için veriakademi.com ve ekolsoft.com gibi kaynaklar kullanılabilir.