• Buradasın

    Programlama

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    String ve string literal arasındaki fark nedir?

    String (dize) ve string literal (dize değişmezi) arasındaki temel fark, string literalin bir dize olarak doğrudan kaynak koduna yazılmış sabit bir değeri temsil etmesidir. String literalin bazı özellikleri: Çift tırnak içinde yazılmış karakter dizisidir. String Pool adında özel bir alanda saklanır. Değiştirilemez (immutable). String nesnesinin bazı özellikleri: `new` anahtar kelimesi ile oluşturulur. Hafızanın herhangi bir alanında saklanabilir. Değiştirilebilir (mutable), ancak dolaylı olarak `StringBuilder` veya diğer yöntemlerle değiştirilebilir.

    Sizing block ne işe yarar?

    Sizing Block, çelik üretiminde kaliteyi artıran ve üretim süreçlerini optimize eden bir teknolojidir. Başlıca işlevleri: Hassas boyutlandırma: Haddeleme sürecinde ürünlerin boyut doğruluğunu önemli ölçüde artırır. Yüksek kalite standartları: Daha yüksek kalite standartlarına sahip ürünler üretme imkanı sunar. Enerji tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik: Katma değerli ürün üretimi, enerji tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından fayda sağlar. Dışa bağımlılığın azaltılması: Türkiye'de üretilmeyen katma değerli ürünlerin üretimine katkı sağlar. İhracat artışı: İhracatın artırılmasına ve ülkenin dış ticaret konumunun güçlendirilmesine katkıda bulunur.

    Visual studio mvc net8 hatası nedir?

    Visual Studio'da .NET 8 hatasının ne olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, .NET 8 SDK'sının Visual Studio 2022'de görünmemesi sorunu, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir: Güncel olmayan Visual Studio sürümü. Yanlış SDK yolu. Eksik kurulum bileşenleri. Global.json dosyası. Ayrıca, Visual Studio için .NET 8 desteğinin hala önizleme aşamasında olduğu ve bazı özelliklerin tam olarak uygulanmamış olabileceği unutulmamalıdır.

    PHP.ini upload_max boyutu nasıl değiştirilir?

    PHP.ini dosyasındaki `upload_max_filesize` değerini değiştirmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: cPanel üzerinden MultiPHP INI Düzenleyicisi ile. Doğrudan php.ini dosyası üzerinden. Bu değerler çalışma zamanında değiştirilemez; php.ini dosyasında belirtilen değerden daha büyük dosyalar, yürütme ini_set çağrısına ulaştığında başarısız olur. PHP.ini dosyasını düzenleme yetkisi yoksa, `.user.ini` dosyası kullanılarak güvenlik önlemleri dahilinde belirli bir klasördeki dosyalar için bu değerler değiştirilebilir. Bu işlemler sırasında bir uzmana danışılması önerilir.

    Netbeans hangi JDK ile çalışır?

    NetBeans IDE, JDK 8 ve üzeri sürümlerle uyumludur. NetBeans'in hangi JDK ile çalıştığı, kullanıcının sisteminde yüklü olan ve IDE'de kayıtlı olan JDK sürümüne bağlıdır. NetBeans'in desteklediği JDK sürümlerini kontrol etmek ve gerekirse yeni bir JDK kaydetmek için şu adımlar izlenebilir: 1. IDE'de "Araçlar" menüsünden "Java Platformları" seçeneğine tıklayın. 2. "Platform Ekle" düğmesine tıklayın. 3. "Java Standart Sürümü" seçeneğini seçip sonraki adımları izleyin. 4. JDK'nın bulunduğu dizini belirtin ve kurulumu tamamlayın. Ayrıca, NetBeans'in eski sürümleri JDK 5 ve JDK 6 ile de çalışabilir.

    Unreal Engine neden baskın?

    Unreal Engine'in baskın olmasının birkaç nedeni vardır: Gelişmiş grafik ve fizik motoru. Çok platform desteği. Geniş topluluk ve kaynaklar. Ücretsiz kullanım. Yenilikçi özellikler.

    Python'da metin işleme nasıl yapılır?

    Python'da metin işleme için bazı yöntemler: Regüler ifadeler (regex) kullanma. String fonksiyonları. İndeksleme ve dilimleme. Birleştirme ve çoğaltma. Formatlama. Python'da metin işleme hakkında daha fazla bilgi için resmi Python belgeleri ve eğitim videoları incelenebilir.

    Ed ve et işareti nerelerde kullanılır?

    Ed ve et işaretleri farklı anlamlara sahiptir ve farklı alanlarda kullanılır: Et (@) işareti: E-posta adreslerinde kullanıcı adı ile posta sunucusu adresini ayırmak için kullanılır. Sosyal medyada, kullanıcı adlarında ve bir kişiyi etiketlemek için kullanılır. İnternet adreslerinde, URL'de belirli bir kullanıcıya veya sayfaya bağlantı sağlamak için kullanılır. Ed işareti hakkında bilgi bulunamadı.

    Android Studio öğrenmek için hangi kitap?

    Android Studio öğrenmek için birkaç kitap önerisi: "Android Studio ile Mobil Java Programlama", Faruk Şentürk. "Android Studio Masterclass", Rob Botwright. "Learn Android Studio", Clifton Craig ve Adam Gerber. "Android 6 for Programmers", Neil Smyth. Kitap seçimi, kişinin bilgi seviyesine ve hedeflerine göre değişiklik gösterebilir.

    Algoritma nasıl çözülür örnek?

    Algoritma çözme sürecinde izlenebilecek adımlar ve bir örnek: 1. Problemi analiz etme. 2. Problemi parçalama. 3. Çözüm adımlarını yazma. 4. Kodu yazma. 5. Kodu test etme. Örnek: Klavyeden girilen iki sayının ortalamasını hesaplayan algoritma: 1. Başla. 2. Sayıları okuma. 3. Sayıları toplama. 4. Toplamı 2'ye bölme. 5. Sonucu ekrana yazma. 6. Bitir. Algoritma, metin olarak düz yazı ile veya akış diyagramları ile gösterilebilir.

    Mantıksal operatörler nelerdir?

    JavaScript'teki mantıksal operatörler: || (OR - VEYA). && (AND - VE). ! (NOT - DEĞİL). Bu operatörler, genellikle eşitlikleri karşılaştırmak için kullanılır.

    Bilkent Bilgisayar Mühendisliği zor mu?

    Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, akademik potansiyeli olan ve derslerine düzenli çalışan öğrenciler için genellikle zorlayıcı bir eğitim süreci sunar. Bölümdeki dersler, yoğun ödev ve proje çalışmaları içerir ve teorik bilgilerle pratik uygulamaların dengesini gerektirir. Ancak, düzenli ve disiplinli bir çalışma ile bu bölümün zorluklarının aşılabileceği belirtilmektedir.

    C# ReadLine ve WriteLine ne işe yarar?

    C#'ta `ReadLine` ve `WriteLine` şu şekilde kullanılır: `ReadLine`. `WriteLine`. Ayrıca, `WriteLine` ifadesi, dışarıdan bir değişkeni mesaj olarak göstermek için de kullanılır.

    Datatables Türkçe nasıl yapılır?

    DataTables'ı Türkçe yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Dil dosyasını ekleme: ```javascript $('#dataTables').dataTable({ "responsive": true, "dom": '<"html5buttons"B>lTfgitp', "language": { "emptyTable": "Gösterilecek ver yok.", "processing": "Veriler yükleniyor", "sDecimal": ".", "sInfo": "_TOTAL_ kayıttan _START_ - _END_ arasındaki kayıtlar gösteriliyor", "sInfoFiltered": "(_MAX_ kayıt içerisinden bulunan)", "sInfoPostFix": "", "sInfoThousands": ".", "sLengthMenu": "Sayfada _MENU_ kayıt göster", "sLoadingRecords": "Yükleniyor...", "sSearch": "Ara:", "sZeroRecords": "Eşleşen kayıt bulunamadı", "oPaginate": { "sFirst": "İlk", "sLast": "Son", "sNext": "Sonraki", "sPrevious": "Önceki" }, "oAria": { "sSortAscending": ": artan sütun sıralamasını aktifleştir", "sSortDescending": ": azalan sütun sıralamasını aktifleştir" }, "select": { "rows": { "_": "% d kayıt seçildi", "0": "", "1": "1 kayıt seçildi" } } } }); ``` JSON dosyası olarak ekleme: ```javascript $('#dataTables').dataTable({ "responsive": true, "dom": '<"html5buttons"B>lTfgitp', "language": { "url": "dilDosyanizinIsmi.json" } }); ```

    JSON öğrenmek zor mu?

    JSON öğrenmek zor değildir, çünkü metin tabanlı, okunabilir ve dilden bağımsız bir veri değişim formatıdır. JSON'un bazı özellikleri: Kolay okuma ve yazma. Hafiflik. Popüler programlama dilleriyle uyumluluk. JSON öğrenmek için çeşitli kaynaklar mevcuttur, örneğin YouTube'da "14 Dakikada JSON Öğrenin" başlıklı bir eğitim videosu bulunmaktadır.

    Sublime editor nasıl kullanılır?

    Sublime Text editörünün kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Ayarların yapılması. Proje ve dosya yönetimi. Uzantıların kullanılması ve entegre edilmesi. Kod çalıştırma. Çoklu satır düzenleme. Sublime Text, ücretsiz olarak indirilip kullanılabilir, ancak düzenli olarak pro lisansa geçiş hatırlatmaları yapılır.

    Klavyede girilen iki sayıdan büyük olanını bulup ekrana yazdıran programın akış şeması nasıl yapılır?

    Klavyede girilen iki sayıdan büyük olanını bulup ekrana yazdıran programın akış şeması şu şekilde oluşturulabilir: 1. Başla. 2. Sayı1'i oku. 3. Sayı2'yi oku. 4. Eğer Sayı1 > Sayı2 ise, 1. sayının büyük olduğunu yaz. 5. Değilse, 2. sayının büyük olduğunu yaz. 6. Bitir. Alternatif olarak, aşağıdaki siteler de akış diyagramı örnekleri sunmaktadır: algoritmaornekleri.com; yazilimcilardunyasi.com; yazilimkodlama.com.

    Labirente giren robot nasıl yapılır?

    Labirente giren robot yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gerekli malzemelerin temini: Arduino Uno; Çok amaçlı robot platformu; L298N voltaj regülatörlü çift motor sürücü kartı; HC-SR04 ultrasonik mesafe sensörü; Pil (alkalin veya Li-Po); Jumper kablolar. 2. Robotun montajı: HC-SR04 ultrasonik mesafe sensörünü robota monte edin. 3. Devre şemasının oluşturulması: Kartın bağlantılarını yapın. 4. Kodlama: Robotun hareketlerini kontrol edecek kodları yazın. 5. Test ve deneme: Robotun düzgün çalıştığından emin olmak için test edin. Labirent çözen robotlar için bazı algoritmalar: Sağ metodu: Robot, labirentte sağ taraftaki duvarı takip eder. Duvar izleme yöntemi: Robot, labirent içinde sağ veya sol yanındaki duvarı izler. Daha detaylı bilgi ve örnekler için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube: "Arduino ile Labirent Çözen Robot Yapımı". maker.robotistan.com: "Engelden Kaçan Robot Yapımı". picobricks.com: "Labirent Çözen Araba Yapımı".

    Serial.begin 9600 ne işe yarar?

    Serial.begin(9600), Arduino'nun seri portunu saniyede 9600 bit (baud) hızında çalışacak şekilde ayarlar. Bu işlev, seri veri iletiminin veri hızını belirler ve iki sistemin (Arduino ve bilgisayar gibi) aynı hız ayarında olmasını gerektirir; aksi takdirde veriler anlaşılmaz hale gelir. Ayrıca, Serial.begin fonksiyonu, veri, eşlik ve durdurma bitlerini yapılandırmak için isteğe bağlı ikinci bir argüman alabilir.

    Görsel programlamada final konuları nelerdir?

    Görsel programlamada final konuları genellikle şunları içerir: Temel kavramlar: Değişkenler, döngüler, koşullu ifadeler gibi temel programlama kavramları. Arayüz tasarımı: Kullanıcı arayüzü bileşenlerinin nasıl tasarlanacağı ve düzenleneceği. Olay yönetimi: Kullanıcı etkileşimleri ve olayların nasıl yönetileceği. Veri yönetimi: Verilerin nasıl saklanacağı ve işleneceği. Hata ayıklama: Programlardaki hataların nasıl tespit edileceği ve düzeltileceği. Ayrıca, sürükle-bırak mantığıyla çalışma, nesne yönelimli programlama, veri akış diyagramları ve hızlı prototipleme gibi konular da final sınavlarında yer alabilir. Örnek bir final sorusu: "Bir butona tıklandığında bir mesaj kutusu açan bir olay yöneticisi oluşturun". Görsel programlama final soruları, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte nasıl uygulayabileceklerini gösterir ve genellikle hem teorik hem de pratik becerileri test eder.