1.2 benzinli AT8 şanzıman, Peugeot ve Citroën tarafından geliştirilen, tork konvertörlü 8 ileri tam otomatik bir şanzımandır. Bazı özellikleri: Tork kapasitesi: 450-550 Nm’ye kadar dayanabilir. Çalışma mekanizması: Planet dişli seti ve hidrolik tork konvertörlü otomatik sistem. Hidrolik kontrol: Elektronik valf gövdesi (mekatronik kontrol). Şanzıman beyni: TCU (Transmission Control Unit) tarafından yönetilir. Sürüş modları: Normal, Sport, Eco ve Manuel (Tiptronic / Paddle Shift). Vites geçiş süresi: Düşük hızlarda yumuşak, yüksek hızlarda daha hızlı tepki verebilir. Yağ kapasitesi: Yaklaşık 7-9 litre ATF sıvısı gerektirir. Avantajları: Pürüzsüz ve hızlı vites geçişleri. Yüksek yakıt verimliliği. Yüksek tork kapasitesi. Dayanıklı ve uzun ömürlü. Dezavantajları: Mekatronik valf gövdesi sorunları. Yüksek onarım maliyeti. Aşırı yük altında ısınma. Yağ değişimi gerekliliği.