Sebep-sonuç etkinliği yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Hikaye panosu oluşturma: Bir şablon kullanılarak, bir neden listelenir ve öğrencilerden olayı veya etki örneklerini tasvir etmeleri istenir. Tahmin yöntemi: Okuma sırasında, sebep-sonuç çıkarımları olan olaylar meydana geldiğinde öğrencilere belirli sorular sorulur. T-chart etkinliği: Öğrencilerin, karakterlerin kararlarının sebep-sonuç ilişkilerini tanımlayıp açıkladıkları bir etkinlik yapılır. Çalışma sayfaları: Storyboard Creator kullanılarak özelleştirilebilen ve yazdırılabilen veya dijital olarak tamamlanabilen sebep-sonuç çalışma sayfaları hazırlanır. Sunuş ve yansıtma: Öğrencilerin storyboard'larını ve bulgularını sınıfa sunmaları sağlanır. Ayrıca, "çünkü", "için", "bu nedenle", "dolayısıyla", "bu yüzden" gibi ifadelerin kullanıldığı cümleler kurularak da sebep-sonuç etkinlikleri yapılabilir.