Elinor Carucci, kişisel hayatından ilham alarak kimlik, ilişkiler ve zamanın geçişi gibi temaları ele alan fotoğraflar çeker. Sanatçının eserleri genellikle şu konuları işler: - "Closer" (2002): Ebeveynleri, kocası ve kendisiyle olan ilişkilerinin karmaşıklığını araştırır. - "Diary of a Dancer" (2005): Orta Doğu'lu bir profesyonel dansçı olarak yaşadığı deneyimleri, düğünler ve Bar Mitzvahlar gibi etkinliklerde sahne alırken belgelendirir. - "Mother" (2013): İkiz çocuklarının doğumundan sekizinci yaş günlerine kadar olan hayatlarını, ebeveynliğin günlük dağınık ve hassas anlarını vurgulayarak anlatır. - "Midlife" (2019): Kadınların nadiren kutlanan orta yaş dönemini, bu dönemin beden, benlik kimliği ve aile ilişkilerindeki etkilerini inceler. Ayrıca, Carucci, Ruth Bader Ginsburg'un yakaları üzerine yaptığı seri ve kitapla da tanınır; bu çalışmada yakaları bir tür portre olarak ele alır ve Ginsburg'un bedenine olan yakınlıklarını meditatif bir şekilde araştırır.