PTT e-imza API kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. KEP Hesabı Edinme: PTT'ye başvurarak KEP hesap adresi alınmalıdır. 2. Entegrasyon Talebi: PTTKEP Test Ortamı Entegrasyon Talep Yazısı, PTTKEP Test Ortamı Entegrasyon Talep Formu ve PTTKEP Test Ortamı Entegrasyonu Taahhütnamesi doldurulmalıdır. Bu belgeler posta yoluyla gönderilmelidir. 3. API Temini: PTT'nin API'sini temin edebilmek için talep yazılarında bu hususa değinilmeli ve API Taahhütnamesi eklenmelidir. 4. Kimlik Doğrulama: API üzerinden gönderilen e-posta, PTT'nin dijital imza sistemiyle kimlik doğrulamasına tabi tutulur. 5. Hukuki Geçerlilik: KEP API ile gönderilen her e-posta, yasal olarak geçerli bir elektronik imza ile desteklenir. 6. E-posta Gönderimi ve Takibi: API üzerinden KEP e-posta gönderimi yapılır ve gönderilen e-postanın alıcı tarafından alındığında bir teslimat onayı alınır. Diyaval gibi firmalar, PTT KEP e-imza API'sinin işletmelere entegrasyonu konusunda destek sunmaktadır.