• Buradasın

    KarayoluTaşımacılığı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Açık tır ile kapalı tır arasındaki fark nedir?

    Açık tır (flatbed dorse) ile kapalı tır (kapalı kasa) arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım Amacı: Kapalı tır: Dış etkenlerden korunması gereken yüklerin taşınması için idealdir. Açık tır: Büyük hacimli, ağır ve standart dışı yüklerin taşınması için tasarlanmıştır. Kasa Yapısı: Kapalı tır: Yanları kapalı ve yüksekliği 2,60 metreye kadar olan dorselere sahiptir. Açık tır: Yatay açılan kapakları olmayan dorselere sahiptir. Kapasite: Kapalı tır: Genellikle 33 Euro palet veya 22-24,5 ton yük kapasitesine sahiptir. Açık tır: 24-30 ton yük kapasitesine sahiptir.

    Bartın Karabük arası kaç saat sürüyor?

    Bartın ile Karabük arası mesafe yaklaşık 84-87 km'dir. Ancak bu süreler, trafik yoğunluğu, hava şartları ve yol çalışmaları gibi etkenlere bağlı olarak değişebilir.

    Odym ne işe yarar?

    ODY (Orta Düzey Yönetici) Belgesi, Karayolu Taşıma Yönetmeliği kapsamında faaliyet gösteren gerçek veya tüzel kişiliklerin taşımacılık faaliyetlerini sevk ve idare eden yöneticiler için gereklidir. ODY belgesinin bazı türleri: ODY1: Uluslararası yolcu taşımacılığı. ODY2: Yurt içi yolcu taşımacılığı. ODY3: Uluslararası eşya-kargo taşımacılığı. ODY4: Yurt içi eşya-kargo taşımacılığı. Yetkili eğitim kurumlarında alınan eğitimin ardından Milli Eğitim Bakanlığı'nın sınavlarında başarılı olanlar ODY belgesini almaya hak kazanır.

    Niğde'den Ankara'ya hangi otoyoldan gidilir?

    Niğde'den Ankara'ya Ankara-Niğde Otoyolu üzerinden gidilebilir. Ankara-Niğde Otoyolu, Ankara'nın Gölbaşı ilçesinden başlar ve Niğde'nin Gölcük Köprülü Kavşağı'nda mevcut otoyola bağlanır. Otoyolun toplam uzunluğu 351 km'dir.

    B3 ve D3 yetki belgesi farkı nedir?

    B3 ve D3 yetki belgeleri arasındaki temel fark, kullanım amaçları ve taşıma türleridir. B3 yetki belgesi, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili personelini taşımak üzere uluslararası ve yurtiçi yolcu taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacak kişilere verilir. D3 yetki belgesi, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili personelini yurtiçinde taşımak üzere yolcu taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacak kişilere verilir. Bu nedenle, B3 yetki belgesi ile kendi çalışanları dışında başkaca yolcu taşınamazken, D3 yetki belgesi ile ticari taşıma yapılamaz.

    Mert Hakan Ekşi'de ne iş yapıyor?

    Mert Hakan Ekşi'de ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Mert Hakan Yandaş'ın futbolculuk kariyerinin yanı sıra Bursa'da faaliyet gösteren bir taşımacılık şirketine sahip olduğu bilinmektedir. Mert Hakan Yandaş, 19 Ağustos 1994 tarihinde Bursa'da doğmuş olup, orta saha pozisyonunda görev yapan Türk millî futbolcudur ve Fenerbahçe takımında forma giymektedir.

    U-ETDS nedir?

    U-ETDS, Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi'nin kısaltmasıdır. U-ETDS'nin bazı özellikleri: 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu (KTK) ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde taşımacılık faaliyetinde bulunan firmaların taşıdıkları eşya, tehlikeli yük, kargo ve yolcu hareketlerinin elektronik olarak takip edilmesini, değerlendirilmesini ve denetlenmesini sağlar. Korsan ve usulsüz taşımacılığın önlenmesi, vergi kayıplarının engellenmesi ve güvenliğin artırılması gibi çeşitli faydalar sunar. Tarifeli/tarifesiz yolcu taşımacıları, eşya taşımacıları, lojistik ve kargo işletmecileri, nakliyat ambarları, dağıtım ve terminal işletmecileri ile tehlikeli madde taşımacılığı yapan firmalar gibi geniş bir yelpazeyi kapsar. 1 Ocak 2024 tarihi itibariyle zorunlu hale gelmiştir. U-ETDS sistemine veri gönderimi, e-Devlet üzerinden veya Ulaştırma Bölge Müdürlükleri'ne başvuru yapılarak kayıt alındıktan sonra gerçekleştirilir.

    Karayolu taşımacılığı dersinde neler işlenir?

    Karayolu taşımacılığı dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Kara yolu taşımacılık sistemi. Taşıma planlaması. Yükleme ve güvenlik önlemleri. Taşıma ve takip süreci. Yasal düzenlemeler. Navlun ve araç maliyet hesaplama yöntemleri. Karayolu taşımacılığında kullanılan belgeler. TIR mevzuatı. Ayrıca, Dünya'da ve Türkiye'de karayolu taşımacılığının gelişimi hakkında bilgi verilir.

    Kantar neden önemli?

    Kantarın önemli olmasının bazı nedenleri: Doğru ağırlık ölçümü: Kantarlar, ürünlerin veya araçların doğru ağırlığını ölçerek maliyet kontrolü sağlar. Yasal uyumluluk: Karayolu taşıma yönetmeliklerine uygunluğu kontrol eder, aşırı yüklemeyi önler ve yasal cezaların önüne geçer. Güvenlik: Aşırı yüklü araçların yol açabileceği kazaları ve altyapıya zarar verme riskini azaltır. Veri takibi: Tartım sonuçlarını dijital ortamda arşivleyerek geçmişe dönük kolay izlenebilirlik ve raporlama imkanı sunar. Lojistik ve taşımacılık verimliliği: Yüklerin doğru tartılması, taşıma kapasitesinin doğru hesaplanmasını sağlar ve süreçlerin sorunsuz işlemesine katkıda bulunur.

    AETR sürücü kartı nedir?

    AETR sürücü kartı, uluslararası ticari eşya ve yolcu taşımacılığı yapan taşıtlarda çalışan ve SRC1, SRC2, SRC3, SRC4 veya SRC5 belgesine sahip sürücüler için gerekli olan sayısal takograf kartıdır. Sürücü kartının bazı özellikleri: Geçerlilik süresi: Beş yıldır. Fonksiyonları: Kart, aracın kullanıldığı tarihleri, saatleri ve araç bilgilerini kaydeder. Kullanım zorunluluğu: Geçerli bir sürücü kartı olmadan 15 takvim gününden fazla sürüş yapmak yasaktır.

    ADR sınıflandırma ve etiketleme nedir?

    ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması), tehlikeli maddelerin sınıflandırılması ve etiketlenmesi için dokuz ana sınıf belirler: 1. Sınıf 1: Patlayıcı maddeler ve nesneler. 2. Sınıf 2: Gazlar. 3. Sınıf 3: Yanıcı sıvılar. 4. Sınıf 4: Yanıcı katılar, kendiliğinden yanabilen ve su ile tepkimeye giren maddeler (4.1, 4.2, 4.3 alt sınıfları). 5. Sınıf 5: Yükseltgen (oksitleyici) maddeler ve organik peroksitler (5.1, 5.2 alt sınıfları). 6. Sınıf 6: Zehirli ve bulaşıcı maddeler. 7. Sınıf 7: Radyoaktif malzemeler. 8. Sınıf 8: Aşındırıcı maddeler. 9. Sınıf 9: Çeşitli tehlikeli madde ve nesneler. Etiketleme, tehlikeli maddelerin ambalajlarında ve taşıma araçlarında belirli işaret ve piktogramların kullanılmasını içerir.

    Çayırova lojistik merkezi ne iş yapar?

    Çayırova Lojistik Merkezi'nin ne iş yaptığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Çayırova'daki lojistik işletmelerin genel olarak yaptığı işler şunlardır: Depolama: Ürünlerin teslim alınıp, korunarak belirli noktalara gönderilmesi için hazırlanması. Taşımacılık: Yurtiçi ve uluslararası karayolu, denizyolu ve demir yolu taşımacılığı. Proje Taşımacılığı: Büyük ve ağır malzemelerin taşınması. Konteyner Taşımacılığı: Çeşitli konteyner türleri ile yapılan taşımacılık. Teminatlı Taşımacılık: Antrepo, serbest bölge ve liman taşımacılığında güvenli hizmetler. Katma Değerli Hizmetler: İş süreçlerinde verimliliği artıran hizmetler. Ayrıca, Çayırova'da lojistik merkezi kurma projeleri de bulunmaktadır.

    Yoldaa ne iş yapar?

    Yoldaa, İstanbul Sultanbeyli'de bulunan ve seyahat, ulaşım, otobüs ve tren faaliyetleri ile park alanları ve garajlar gibi alanlarda hizmet veren bir şirkettir. Şirketin faaliyet alanları arasında: kara taşımacılığı ile yapılan şehir içi ve banliyö yolcu taşımacılığı; diğer kara taşımacılığı; park alanları ve garajlar; kara taşımacılığı ve boru hattı taşımacılığı bulunmaktadır. Yoldaa'nın tam olarak ne iş yaptığına dair daha fazla bilgi mevcut belgelerde yer almamaktadır.

    Kamyoncular neden otostopçu almaz?

    Kamyoncuların otostopçu almamasının bazı nedenleri: Kamyoncuların mekanı olarak gördükleri araçlarında misafir kabul etmemeleri. Zamanla ilgili konuşmaktan hoşlanmamaları. Çok uyuyan veya radyoyla fazla oynayan otostopçuları sevmemeleri. Potansiyel tehlike olarak algılamaları. Ancak, kamyoncular genellikle iyi kalpli, misafirperver ve sohbet etmeyi seven kişiler olarak da bilinir.

    BKL kargo ne iş yapar?

    BKL Bizim Kargo Limited Şirketi, Türkiye genelinde ambar taşımacılığı yaparak yükleri güvenli ve hızlı bir şekilde adresine ulaştıran bir lojistik firmadır. Hizmetleri arasında: Sigortalı taşımacılık. Kapıdan kapıya teslimat. Parsiyel ve komple taşımacılık. Firma, bireysel ve kurumsal müşterilere esnek çözümler sunmakta olup, haftanın 6 günü hizmet vermektedir.

    Klavuz yük hesabı nasıl yapılır?

    Klavuz yük hesabı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, yük hesabı yapılan bazı alanlar şunlardır: Çelik konstrüksiyon yük hesabı. Kutu profil yük taşıma hesabı. Yük hesabı yapılırken, malzemenin dayanıklılığı, profil boyutları ve taşınacak yükün türü gibi faktörler dikkate alınır. Yanlış hesaplamalar yapısal sorunlara yol açabileceğinden, bir uzmana danışılması önerilir.

    SHU228 tehlikeli maddeler nedir?

    SHU228 Tehlikeli Maddeler dersi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi'nde yer alan ve dördüncü yarıyılda zorunlu olarak alınan bir derstir. Tehlikeli maddeler, çevreye veya organizmalara zarar verebilen katı, sıvı ve gazlardır. Tehlikeli maddelerin sınıflandırılması, 19.12.2007 tarihli ve 26735 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik"te belirtilmiştir.

    Beynelminel CMR ne demek?

    CMR, "Convention relative au contrat de transport international de marchandises par route" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de "Uluslararası Karayolu Taşımacılığına İlişkin Sözleşme" anlamına gelir. Beynelminel CMR ifadesi, uluslararası taşımacılıkta kullanılan CMR belgesi ile ilgili olabilir. Bu belge, uluslararası karayolu taşımacılığı yapan işletmeler arasındaki sözleşmeyi ve taşıma işlemlerini belgeleyen resmi bir evraktır.

    Eryaman lojistik ne iş yapar?

    Eryaman Lojistik, yurtiçi taşımacılık, depolama, dağıtım, kargo ve taşımacılık hizmetleri sunar. Başlıca faaliyetleri: Karayolu taşımacılığı. Proje taşımacılığı. Depolama hizmetleri. Uluslararası evden eve nakliyat (gümrük işlemleri, ambalajlama dahil). Eryaman Lojistik, geniş araç filosu ve modern depolama tesisleri ile hizmet verir.

    Landi ats nedir?

    Landi ATS, Landi Makina tarafından üretilen otomatik transfer şalterinin (ATS) kısaltmasıdır. Otomatik transfer şalteri (ATS), elektrik kesintileri veya güç dalgalanmaları sırasında elektrik kesintisi yaşamadan kritik yükleri korumak için kullanılan bir cihazdır.