"Yeni Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Ders Etkililiğinin Değerlendirilmesi" başlıklı makale, İlhami Bulut ile birlikte Mehmet Nuri Gömleksiz tarafından yazılmış ve Milli Eğitim Dergisi'nin 2007 yılında yayımlanan 35. cildinin 173. sayısında yer almıştır. Makalenin özeti: - Araştırmanın amacı, yeni ilköğretim Hayat Bilgisi dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. - 32 maddeden oluşan bir öğretim programı ölçeği geliştirilmiştir. - Çalışma grubunu, yeni programın uygulandığı 64 deneme okulundan 591 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. - Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve bazı diğer istatistiksel testler kullanılmıştır. - Elde edilen bulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu ve değerlendirme uygulamada etkilidir.