2000 yılında öğretmen yetiştirme, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yeniden düzenlenen eğitim fakülteleri bünyesinde gerçekleştiriliyordu. Bazı önemli değişiklikler şunlardı: - İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarının öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin yapılandırılması. - Eğitim fakültelerindeki bölüm yapılanmasının, eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel hale getirilmesi. - İlköğretim bütünlüğü içinde 1-8. sınıflara öğretmen yetiştiren programların tek bir bölüm çatısı altında toplanması. - Öğretmen adaylarının, uygulama aşamasından önce okulu daha yakından tanıyabilmeleri için "okul deneyimi" adı altında ek bir uygulama programının başlatılması. - Öğretmenlik formasyonu programında, öğretmenin sınıf içi etkililiğini artıracak konulara yer verilmesi (sınıf yönetimi, iletişim, motivasyon, öğrenme gibi). Ayrıca, KPSS sonuçlarına göre kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak istihdam politikası da uygulanmaktaydı.