• Buradasın

    Denizaltı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Reis Sınıfı Denizaltı neden Almanya'da yapılıyor?

    Reis Sınıfı Denizaltıların Almanya'da yapılmasının nedeni, bu denizaltıların Alman tasarımı Tip 214 sınıfı denizaltının, maksimum yerlilikle yapılan millileştirilmiş versiyonları olmasıdır. Türkiye, Reis Sınıfı Denizaltıları yüksek yerli katkı payı ile Gölcük Tersanesi Komutanlığında üretmek için 2009 yılında Alman firma Tyssen-Krupp Marine Systems ile bir sözleşme imzalamıştır. Reis Sınıfı Denizaltıların yapımında yaşanan gecikmelerin bir kısmı, Almanya kaynaklı parça ve ekipman tedariki sorunlarından kaynaklanmıştır.

    Ay Sınıfı Denizaltı neden hizmet dışı bırakıldı?

    Ay Sınıfı Denizaltıların hizmet dışı bırakılmasının başlıca nedeni, 2020 yılından itibaren aşamalı olarak Reis Sınıfı yeni nesil denizaltılara geçiş planıdır. Ayrıca, TCG Saldıray (S-348) denizaltısı, 14 Kasım 2014 tarihinde hizmet dışı bırakılmıştır. Ay Sınıfı Denizaltıların hizmet dışı bırakılma süreci hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: tr.wikipedia.org; dzkk.tsk.tr.

    Tolga karaçelik yakamoz ne anlatıyor?

    Tolga Karaçelik'in yönettiği Yakamoz S-245 dizisi, gizemli bir kozmik olayın yarattığı büyük tehdit altında, denizaltına sığınarak hayatta kalmaya çalışan bir grup insanın mücadelesini anlatır. Deniz biyoloğu Arman, Dünya'yı altüst eden bir felaketin ardından, mürettebatıyla birlikte ölüm kalım mücadelesi verir. Dizi, aynı zamanda şartlar ne kadar kötü olursa olsun, insanlığa olan inanç ve umudu kaybetmemeyi de anlatır. Yakamoz S-245, Into the Night dizisinin evreninde geçer.

    TCG Batiray ne zaman emekli oldu?

    TCG Batıray (S-349) denizaltısı, 1978 yılından beri Türk donanmasında görev yapmaktadır ve henüz emekli olmamıştır.

    Denizaltı Nemo'nun sahibi kim?

    Türkiye'nin ilk turistik denizaltısı Nemo Primero'nun sahibi, IHS Travel ve Touristfly şirketleridir. Denizaltıyı Türkiye'ye getiren ise IHS Travel Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Emre Yavuzyiğit'tir.

    Denizaltı yapı yuvaları ne işe yarar?

    Denizaltı yapı yuvalarının temel işlevleri şunlardır: Dalış ve derinlik kontrolü: Denizaltının su altındaki derinliklerini ve kaldırma kuvvetini kontrol etmek için balast tanklarındaki su ve hava miktarı ayarlanır. Manevra kabiliyeti: Denizaltının baş-kıç ve sancak-iskele bordalarındaki kanat benzeri dümenlerle açı-meyil verilerek dinamik dalış sağlanır. Stabilite: Trim tankları, denizaltının su altındayken denge ve stabilitesini ayarlamaya yardımcı olur. Bu sayede denizaltılar, su altında hızlı ve sessiz bir şekilde hareket edebilir.

    Fransa donanmasında kaç denizaltı var?

    2025 yılı itibarıyla Fransa donanmasında 9 adet nükleer tahrikli denizaltı bulunmaktadır. Bu denizaltılar, Suffren sınıfı olarak da bilinen Barracuda sınıfı denizaltılardır ve şu şekildedir: Suffren; Duguay-Trouin; Tourville; De Grasse. Ayrıca, 2030 yılına kadar altı adet daha Barracuda sınıfı denizaltının donanmaya katılması planlanmaktadır.

    Kaç tane Borei var?

    2025 yılı itibarıyla, Borei sınıfı denizaltılardan 8 tanesi aktif olarak görev yapmaktadır. Borei sınıfı denizaltıların toplam sayısı ise 14 olarak planlanmıştır. Yapım aşamasında olan 3 denizaltı daha bulunmaktadır. Borei sınıfı denizaltıların isimleri şunlardır: K-535 Yuri Dolgorukiy; K-550 Alexander Nevsky; K-551 Vladimir Monomakh; K-549 Knyaz Vladimir; K-552 Knyaz Oleg; K-553 Generalissimus Suvorov; K-554 Imperator Aleksandr III; K-555 Knyaz Pozharskiy. Borei-A sınıfı denizaltıların ise Knyaz Potemkin ve Dmitry Donskoy adlı denizaltılarının 2028 ve 2026 yıllarında tamamlanması planlanmaktadır.

    Nemo denizaltı kaç kişilik?

    Türkiye'nin ilk turistik denizaltısı Nemo Primero, 48 kişilik kapasiteye sahiptir.

    214 hangi denizaltı?

    214 sınıfı denizaltı, Alman Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH (HDW) tarafından geliştirilen bir dizel-elektrikli denizaltıdır. Türkiye'de 214 sınıfı denizaltılar, "Reis Sınıfı" olarak adlandırılmaktadır. Bazı 214 sınıfı denizaltılar: Güney Kore: 9 adet. Portekiz: 2 adet. Türkiye: 6 adet (inşa halinde 5 adet). Yunanistan: 4 adet.

    Type 214 ve 212 farkı nedir?

    Type 214 ve 212 denizaltıları arasındaki bazı farklar: Hull malzemesi: Type 214, manyetik olmayan çelik gövdeye sahipken, Type 212 daha yumuşak (tatlı) çelik kullanır. Derinlik kapasitesi: Type 214, daha derin dalış kapasitesine sahiptir. Silah sistemleri: Type 214, torpido ve denizaltı fırlatılan Sub-Harpoon füzeleri ateşleyebilirken, Type 212 sadece torpido ateşleyebilir. Performans: Type 212, sığ sularda daha iyi performans gösterir. Sistemler: Type 212'de Norveç yapımı MSI-90 sistemi, Type 214'te ise Almanya yapımı ISUS-90 sistemi kullanılır. Type 214, ihracat için geliştirilmiş bir versiyon olup, bazı özellikler müşteri taleplerine göre değiştirilebilir.

    Türkiye'nin sonar sistemi ne zaman bitecek?

    Türkiye'nin sonar sistemlerinin ne zaman tamamlanacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, AY ve PREVEZE sınıfı denizaltılar için geliştirilen yerli intersept sonar sisteminin Nisan 2025 itibarıyla entegre edilmeye başlandığı bilinmektedir. Ayrıca, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın açık denizlerdeki düşük frekanslı ses dalgalarını tespit edecek yeni bir sonar projesi üzerinde çalıştığı belirtilmiştir. Aselsan'ın 18 Mart 2024'te ilk yerli ve milli Düşük Frekans Aktif Sonar Sistemi'ni (DÜFAS) Deniz Kuvvetleri'ne sunduğu göz önüne alındığında, yeni sonar sistemlerinin tamamlanması için belirli bir zaman çerçevesi vermek zor görünmektedir. Daha fazla bilgi için resmi savunma sanayi duyurularının takip edilmesi önerilir.

    U Boat denizaltı neden yasaklandı?

    U-bot denizaltıların yasaklanma nedeni, I. Dünya Savaşı sonrasında imzalanan Versay Barış Antlaşması'dır. Ancak, Adolf Hitler 1933'te iktidara geldiğinde bu kısıtlamaları hiçe sayarak gizli bir yeniden silahlanma programı başlatmış ve U-bot üretimini yeniden başlatmıştır.

    Denizaltı içinde nasıl bir hayat var?

    Denizaltı içinde yaşam, belirli zorluklar ve benzersiz özellikler içerir: Alan ve Kişisel Alan: Denizaltıda personel için ortalama 1,4 metrekareye karşılık gelen kişisel alan bulunur. Banyo: Denizaltı mürettebatının banyo yapması için sadece üç dakika ve bir kova su izni verilir. Aydınlatma: Denizaltının içinde kırmızı ve sarı ışık yanıyorsa gece, beyaz ışık yanıyorsa gündüzdür. Yemek ve Su: Denizaltının suda kalma süresini yemek stoğu belirler. Zaman Takibi: Denizaltı içinde zaman takibi, aydınlatma renginin değişmesiyle yapılır. İletişim: Denizaltı dalışa geçtikten sonra dünya ile iletişim kesilir, mürettebat yalnızca birbiriyle iletişim kurabilir. Basınç: Denizaltı, çok derine inerse yüksek basıncın etkisiyle parçalanabilir. Mühimmat: Denizaltılarda torpido ve güdümlü füze gibi mühimmatlar bulunur.

    Alarm u boat ne zaman çekildi?

    "U 76" adlı Alman denizaltısının alarma geçmesi, 5 Nisan 1941 tarihinde gerçekleşmiştir.

    GTA V denizaltı nerede bulunur?

    GTA V'te denizaltı, Paleto Cove'un açıklarındaki okyanus tabanında yer almaktadır. Ayrıca, Sonar Collections Docks (Paleto Bay'in orada) satın alındığında, denizaltı küçük limanın orada bulunabilir. Denizaltının üçüncü taraf modlar aracılığıyla da bulunabileceği belirtilmiştir, örneğin, "Oceangate Titan Submersible" modu. Denizaltıyı bulmak için "HESOYAM" kodu kullanılarak dalgıç kıyafeti ve silahlar elde edilebilir. Not: Mod kullanımı, çökme veya hata gibi riskler taşıyabilir.

    Yakamoz filminin sonunda ne oluyor?

    "Yakamoz S-245" dizisinin sonunda, Arman ve ekibi, hayatta kalmak için verdikleri mücadelede önemli bir adım atar: Güneş'te meydana gelen kozmik olay nedeniyle güneş ışığını gören canlılar ölürken, Arman ve bilim ekibi askeri bir denizaltıya sığınır. Ancak, denizaltıda da çatışmalar devam eder: Arman ve bilim insanları, denizaltının gerçek görevinin ne olduğunu araştırırken, askerlerle karşı karşıya gelir. Dizinin final bölümünde, Arman'ın her şeyin sonunda kendini, ekibini ve daha fazlasını kurtarma yolunda başarılı olup olmayacağı merak konusudur. Dizi, Into the Night dizisiyle bir bağ kurarak sona erer.

    Denizaltının içinde ne olur film?

    Denizaltının içinde ne olduğuna dair bazı filmleri aşağıda bulabilirsiniz: Below (2002). Das Boot (1981). K-19: The Widowmaker (2002). Crimson Tide (1995). Black Sea (2014).

    Glomar Explorer olayı nedir?

    Glomar Explorer olayı, 1974 yılında ABD'nin, CIA'in özel faaliyetleri bölümü tarafından, K-129 adlı Sovyet denizaltısını çıkarmak için gerçekleştirdiği gizli operasyondur. Operasyonla ilgili bazı bilgiler: Misyon: Denizaltının, balistik nükleer füze taşıdığı ve gizli belgeler ile teknolojik sırlar barındırdığı düşünülüyordu. Gemi: Bu amaçla, Glomar Explorer adlı, maden arama ve sondaj gemisi görünümlü bir gemi inşa edildi. Zorluklar: Hava koşulları ve deniz akıntıları nedeniyle çıkarma işlemi zorluklarla karşılaştı; kancaların kopması sonucu denizaltının büyük kısmı yeniden denize battı. Buluntular: Denizaltının ön kısmı çıkarıldığında, altı Sovyet denizcinin cesedi bulundu. Sonuç: Füzeler ve şifreleme kitapları gibi önemli yükler çıkarılamadı. Operasyon, Soğuk Savaş döneminin en büyük istihbarat darbelerinden biri olarak kayıtlara geçti.

    STM 500 kaç metre derinliğe dalabilir?

    STM 500 denizaltısı, 200 metreden fazla derinlikte görev icra edebilir. Dalma derinliği 250+ metre olarak belirtilmiştir.