Yapılandırmacı yaklaşım uygulayan anaokulu, öğrencilerin bilgiyi kendi deneyimleri ve etkileşimleri aracılığıyla oluşturmalarını hedefleyen bir eğitim yöntemi kullanır. Bu yaklaşımda anaokulunda şunlar gözlemlenebilir: Aktif öğrenme: Çocuklar, bilgiyi araştırır, keşfeder ve yapılandırır. Sosyal etkileşim: Öğrenme, grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla gerçekleşir. Öz-düzenleme: Çocuklar, kendi öğrenme süreçlerini planlama, izleme ve değerlendirme sorumluluğunu alır. Gerçek yaşam bağlantıları: Öğrenme materyalleri ve aktiviteleri, çocukların gerçek yaşamla bağlantı kurmasına olanak tanır. Öğretmen ise rehberlik eden bir rol üstlenir ve çocukların kendi öğrenme yollarını bulmalarına yardımcı olur.