• Buradasın

    Airbus

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A350 ve A380 geniş gövdeli mi?

    Evet, hem Airbus A350 hem de Airbus A380 geniş gövdeli uçaklardır. Airbus A350, orta ve uzun menzilli, geniş gövdeli bir yolcu uçağı ailesidir. Airbus A380, dünyanın en büyük geniş gövdeli yolcu uçağıdır.

    Airbus A321 XLR kaç tane üretildi?

    2025 yılı itibarıyla Airbus A321 XLR'den 500'den fazla sipariş alınmıştır. Ancak, tam üretim sayısı henüz açıklanmamıştır. Airbus, Pratt & Whitney GTF motorlarıyla donatılmış ilk A321XLR uçağını Wizz Air'e teslim etmiştir. Daha fazla bilgi için Airbus'ın resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.

    A330 ve A340 geniş gövdeli mi?

    Evet, hem Airbus A330 hem de Airbus A340 geniş gövdeli uçaklardır. A330, iki koridorlu bir yapıya sahiptir ve çift motorludur.

    Airbus a330 hangi uçakların yerine geldi?

    Airbus A330'un yerine geldiği bazı uçak modelleri şunlardır: A300, A310, DC10-10, eski nesil B767-200. ANA (Airbus A319). Ayrıca, A330'un bazı özel varyantları, örneğin A330 MRTT, askeri nakliye ve yakıt ikmali görevleri için A400M uçaklarının bir kısmı yerine kullanılmıştır.

    320 A kaç kişilik?

    Airbus A320-200 modelinin yolcu kapasitesi 159 kişidir. Airbus A320 ailesinin diğer üyelerinin yolcu kapasiteleri şu şekildedir: Airbus A318: 110 kişi. Airbus A321: 220 kişi. Airbus A320neo modelinin yolcu kapasitesi ise 150 ile 220 arasında değişmektedir.

    Airbus A340 hangi ülkenin uçağı?

    Airbus A340, Fransa, Almanya, İspanya ve Birleşik Krallık ortaklığıyla kurulan Airbus şirketi tarafından üretilmiştir.

    A321 ve A321neo farkı nedir?

    Airbus A321 ve A321neo arasındaki bazı farklar: Menzil: A321neo'nun menzili 5.423 km, A321-200'ün menzili ise 5.950 km'dir. Yakıt Kapasitesi: A321-200, 7.933 galon yakıt alabilirken, A321neo'nun yakıt tankı 7.793 galon kapasitedir. Yolcu Kapasitesi: A321neo, tipik konfigürasyonda 220 yolcu taşıyabilir ve maksimum 244 yolcuya kadar çıkabilir. Motor ve Verimlilik: A321neo, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltan yeni motorlarla donatılmıştır. Aerodinamik İyileştirmeler: A321neo, yakıt verimliliğini artıran "Sharklets" (köpekbalığı yüzgeci) adı verilen kıvrık kanat uçlarına sahiptir. A321neo, genel olarak daha verimli, çevre dostu ve çeşitli rotalara uyum sağlayabilen bir uçaktır.

    747'nin en büyük rakibi kim?

    Boeing 747'nin en büyük rakibi, Airbus A380 yolcu uçağıdır.

    Airbus ve Boeing arasındaki fark nedir?

    Airbus ve Boeing arasındaki bazı farklar şunlardır: Kokpit tasarımı: Airbus, yandan kumanda (side-stick) kullanırken, Boeing geleneksel lövye (yoke) kullanır. Motor tasarımı: Boeing motorları gövdeden biraz daha uzak konumlandırılırken, Airbus motorları genellikle uçak tasarımına daha entegre bir şekilde yerleştirilir. Üretim felsefesi: Boeing, pilotlara daha fazla kontrol bırakmayı tercih ederken, Airbus daha fazla otomasyona ve modern teknolojilere odaklanır. Tarihçe: Airbus, 1970 yılında Avrupa ortak girişimi olarak kurulurken, Boeing 1916 yılında ABD'de kurulmuştur. Ürün yelpazesi: Airbus hafif ve ağır uçaklar, helikopterler ve havacılık ekipmanları üretirken, Boeing hafif ve ağır uçaklar, uzun menzilli yolcu uçakları, havacılık ekipmanları ve uzaya ulaşma sistemleri gibi birçok ürüne odaklanır. Teknolojik yaklaşım: Airbus esnek ve uyarlanabilir uçaklar üretmeyi amaçlarken, Boeing yüksek verimlilik ve güvenliği amaçlar. Pazar payı: Airbus dünya çapında daha yaygın olarak kullanılırken, Boeing Amerika Birleşik Devletleri ve diğer bazı ülkelerde güçlü bir pazar payına sahiptir.

    A321 ve A321 neo arasındaki fark ne?

    Airbus A321 ve Airbus A321neo arasındaki bazı farklar: Menzil: A321neo'nun menzili 5.423 kilometre iken, A321-200'ün menzili 5.950 kilometredir. Yakıt Kapasitesi: A321-200, 7.933 galon yakıt alabilirken, A321neo'nun yakıt tankı 7.793 galon kapasiteye sahiptir. Yolcu Kapasitesi: A321neo, tipik bir oturma düzeninde 220 yolcu alabilirken, A321-200'ün oturma kapasitesi 220'dir. Motor ve Verimlilik: A321neo, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltan yeni motorlara sahiptir. Aerodinamik Geliştirmeler: A321neo, yakıt verimliliğini artıran "Sharklets" adı verilen kanat uçlarına sahiptir. A321neo, genel olarak daha verimli, çevre dostu ve çeşitli rotalara uyum sağlayabilen bir uçaktır.

    Airbus a350 neden geniş gövde?

    Airbus A350'nin geniş gövdeye sahip olmasının bazı nedenleri: Ferah iç ortam: Geniş gövde yapısı, daha ferah bir kabin sağlar. Daha iyi manzara: Büyük pencereler, yolculara daha iyi manzara imkanı tanır. Yüksek tavan: Yüksek tavan, daha konforlu bir atmosfer yaratır. Gelişmiş eğlence sistemleri: Modern uçak içi eğlence sistemleriyle donatılmıştır. Yakıt verimliliği: Daha geniş bir gövde, dinamik kanat yapısı sayesinde yakıt verimliliğini artırır. Daha fazla kapasite: Bazı modelleri, 350'ye kadar yolcu taşıyabilir.

    Airbus A350-900 geniş gövde mi?

    Evet, Airbus A350-900 geniş gövdeli bir uçaktır. A350-900, 332-352 yolcu kapasitesine sahip olup, 8.100 nm’lik uzun menzili ve yakıt verimliliğiyle öne çıkmaktadır.

    A380 ve A350 arasındaki fark nedir?

    Airbus A380 ve A350 arasındaki bazı farklar: Boyut ve Ağırlık: A380, iki katlı yolcu bölümüyle daha büyük ve ağırdır. Yolcu Kapasitesi: A380, tipik olarak 545 koltuğa kadar çıkabilirken, A350, üç sınıflı konfigürasyonda 350-410 yolcu taşıyabilir. Menzil: A350, daha geniş bir menzile sahiptir ve ultra uzun mesafeli uçuşlar yapabilir. Üretim Durumu: A380 üretimi sona ererken, A350 hâlen üretilmektedir. Çevresel Etki: A350, daha düşük yakıt tüketimi sayesinde daha çevre dostu bir seçenektir. A350, genel olarak daha modern ve yakıt verimliliği yüksek bir uçak olarak kabul edilirken, A380 daha çok lüks ve geniş iç mekan sunar.

    A400 M hangi ülkenin uçağı?

    Airbus A400M Atlas, Avrupa Birliği menşeli bir askeri nakliye uçağıdır. Üretici ülkeler: Almanya; Belçika; Fransa; İtalya; Portekiz; İspanya; İngiltere.

    A-340 ne zaman üretildi?

    Airbus A340, 1991-2011 yılları arasında üretilmiştir. Üretim süreci şu şekilde özetlenebilir: İlk uçuş: 25 Ekim 1991. Hizmete giriş: 15 Mart 1993. Üretimin durdurulması: 10 Kasım 2011.

    A320 ne kadar hızlı gider?

    Airbus A320'nin maksimum hızı 0,82 mach, yani 870 km/s olarak belirtilmiştir. Ancak, uçağın ulaşabileceği hız, rüzgâr, rota ve her uçağın teknik özellikleri gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Airbus A320 ve A321 farkı nedir?

    Airbus A320 ve A321 arasındaki temel farklar şunlardır: Boyut: A321, A320'den daha uzundur. Yolcu Kapasitesi: A321, artan uzunluğu sayesinde daha fazla yolcu taşır; maksimum 244 yolcu kapasitesine sahipken, A320'nin kapasitesi 180'dir. Menzil: A321, özellikle yeni varyantları (örneğin, A321neo), genellikle A320'den daha uzun menzile sahiptir. İniş Takımı: A321'in, daha büyük ağırlığını desteklemek için güçlendirilmiş iniş takımı vardır. Yakıt Kapasitesi: A321, 32.940 litre yakıt tankına sahipken, A320'nin tankı 27.200 litredir. A320, genellikle daha kısa ve orta mesafeli uçuşlar için tercih edilirken, A321 daha uzun mesafelerde daha yüksek yolcu kapasitesi gerektiren uçuşlar için uygundur.

    355 hangi uçak?

    355 numarası, Türk Hava Yolları (THY) tarafından Astana (NQZ) - İstanbul (IST) güzergahında işletilen TK355 uçuşuna aittir. Bu uçuş, farklı uçak tipleriyle gerçekleştirilebilir, örneğin: Airbus A330-200; Boeing 737MAX 9; Airbus A330-300.

    THY Airbus'tan kaç uçak sipariş etti?

    Türk Hava Yolları (THY), Airbus firmasından 355 adet yeni nesil uçak siparişi vermiştir. Bu siparişin detayları şu şekildedir: 250 adet A321 NEO (150 adet kesin sipariş ve 100 adet satın alım hakkı); 105 adet A350 serisi uçak (60 adet kesin sipariş, 20 adet satın alım hakkı bulunan toplam 80 A350-900, 15 adet kesin sipariş A350-1000 ve 5 adet kesin sipariş, 5 adet satın alım hakkı bulunan toplam 10 A350-Freighter).

    TC JLC nerenin uçağı?

    TC-JLC, Türk Hava Yolları (THY)'na ait bir Airbus A320-214 tipi uçaktır. Bu uçak, geçmişte farklı havayolu şirketlerinde de hizmet vermiştir: Swissair (1996-2004, HB-IJG tescili ile); Mexicana (2006-2010, XA-MXF tescili ile); Yes Airways ve OLT Express Poland (2011-2012, SP-IAB tescili ile); Smartlynx Estonia, Corendon Airlines, SmartLynx ve diğer şirketlerde (2013-2021, çeşitli tescillerle). Ekim 2022 itibarıyla, uçak depolanmak üzere St. Athan Havalimanı'nda beklemektedir.