• Buradasın

    3dsMax

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3D Max'te silinmeyen objeler nasıl silinir?

    3ds Max'te silinmeyen objeleri silmek için "Delete" komutunu kullanabilirsiniz. Bunun için: 1. Klavyeden Delete tuşuna basın veya Edit menüsünden Delete komutunu seçin.

    3ds Max'ta mesafe ölçme aracı hangisi?

    3ds Max'ta mesafe ölçme aracı "Measure Distance" olarak adlandırılır. Bu araca, Tools (Araçlar) menüsünden erişilebilir.

    3ds Max pencere nasıl yapılır?

    3ds Max'te pencere yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Kasa ve cam kısımlarının oluşturulması: - Orthographic ekranında Box komutuyla bir kutu çizilir. - Kutu seçilip, sağ tıklanarak Convert To ►Convert to Editable Poly komutuyla düzenlenebilir poligona dönüştürülür. 2. Pencere yönteminin kullanılması: - Editable Poly'nin Edge (Kenar) alt objesi aktif yapılır. - Front ekranında ortadaki yatay segment pencere yöntemiyle seçilir ve yaklaşık 15 cm yukarı taşınır. 3. Kasa genişliğinin oluşturulması: - Editable Poly'nin Polygon (Çokgen) alt objesi aktif yapılır. - Tüm yüzeyler Ctrl tuşu basılı tutularak seçilir ve yeni poligon oluşturmak için Edit Polygons bölümündeki Inset komutu kullanılır. 4. Malzemelerin atanması: - Editable Poly'nin tüm çukur yüzeyleri seçili durumdayken, Polygon; Materials IDs bölümündeki SetID kısmına 1 yazılarak camın malzeme numarası atanır. - Diğer kısımlar için yine aynı işlem tekrarlanır ve malzeme numarası 2 olarak ayarlanır. Son olarak, pencere seçilip Material Editor (Malzeme Editörü) açılarak, pencereye istenilen malzeme atanır ve render yapılarak sonuç görülür.

    3D Max'te ışıklandırma nasıl yapılır?

    3ds Max'te ışıklandırma yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Kamera ve Clipping Ayarları: V-Ray Fiziksel Kamera'yı kullanarak kamerayı ayarlayın ve yakın kırpma düzlemini yapılandırın. 2. V-Ray Sun ve Sky Sistemi: V-Ray Sun ikonunu kullanarak güneş ışığı ekleyin ve gökyüzünü simüle etmek için bir sky map oluşturun. 3. Işık Yerleşimi: Ana ışık (key light), dolgu ışığı (fill light) ve arka ışık (backlight) gibi farklı ışık türlerini ekleyerek sahnenin aydınlatmasını dengeleyin. 4. Işık Özellikleri: Işık kaynaklarının yoğunluğunu, rengini, gölgelerini ve yansıma özelliklerini detaylı bir şekilde kontrol edin. 5. Render Ayarları: Işıkların etkilerini tam olarak görebilmek için render alın ve gerekli render ayarlarını yapın. Bu süreçte, V-Ray'in gelişmiş özelliklerinden yararlanarak daha gerçekçi ve etkileyici sahneler oluşturabilirsiniz.