Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3ds Max'te ışıklandırma yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
- Kamera ve Clipping Ayarları: V-Ray Fiziksel Kamera'yı kullanarak kamerayı ayarlayın ve yakın kırpma düzlemini yapılandırın 1.
- V-Ray Sun ve Sky Sistemi: V-Ray Sun ikonunu kullanarak güneş ışığı ekleyin ve gökyüzünü simüle etmek için bir sky map oluşturun 1. Alternatif olarak, gerçekçi aydınlatma için bir VRay Dome Light ve panoramik HDRI kullanabilirsiniz 2.
- Işık Yerleşimi: Ana ışık (key light), dolgu ışığı (fill light) ve arka ışık (backlight) gibi farklı ışık türlerini ekleyerek sahnenin aydınlatmasını dengeleyin 35.
- Işık Özellikleri: Işık kaynaklarının yoğunluğunu, rengini, gölgelerini ve yansıma özelliklerini detaylı bir şekilde kontrol edin 34.
- Render Ayarları: Işıkların etkilerini tam olarak görebilmek için render alın ve gerekli render ayarlarını yapın 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: