Buradasın
3D Max'te ışıklandırma nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3D Max'te ışıklandırma yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Işık kaynağının yerleştirilmesi 24. Işık kaynağı, objenin veya mekanın önemli detaylarını vurgulayacak şekilde yerleştirilmelidir 4.
- Işık yoğunluğu ve rengi 3. Işık kaynağının gücü belirlenmeli ve mekânda sıcak veya soğuk bir atmosfer yaratmak için farklı renkler kullanılmalıdır 3.
- Işık yayılan alan ve gölgelendirme 3. Işık kaynağının yayıldığı alan ve oluşturduğu gölgeler, projelerin derinliğini artırmalıdır 3.
- Işık yansıma ve kırılma 3. Yansıma ve kırılma özellikleri, özellikle cam ve su gibi malzemelerde gerçekçiliği artırmalıdır 3.
3D Max'te kullanılabilecek ışıklandırma tekniklerinden bazıları şunlardır:
- Doğal ışıklandırma 3. Güneş ışığı (sunlight) ve sky light kullanılarak mekâna gerçekçi bir doğal ışık kaynağı eklenebilir 3.
- Yapay ışıklandırma 3. Spot ışık, belirli bir alanı veya objeyi vurgulamak için; omni ışık, tüm yönlere eşit ışık yaymak için; area ışık ise daha geniş alanlarda homojen bir aydınlatma sağlamak için kullanılır 3.
- Global illumination (GI) ve indirect lighting 3. Dolaylı ışıklandırma, gerçekçi yansımalar ve ışık yayılımı sağlayarak daha sofistike bir görüntü elde edilmesini sağlar 3.
3D Max'te ışıklandırma ile ilgili daha fazla bilgi ve eğitim için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: