• Buradasın

    3ds Max pencere nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3ds Max'te pencere yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. Kasa ve cam kısımlarının oluşturulması 3:
      • Orthographic ekranında Box komutuyla bir kutu çizilir 3.
      • Kutu seçilip, sağ tıklanarak Convert To ►Convert to Editable Poly komutuyla düzenlenebilir poligona dönüştürülür 3.
    2. Pencere yönteminin kullanılması 3:
      • Editable Poly'nin Edge (Kenar) alt objesi aktif yapılır 3.
      • Front ekranında ortadaki yatay segment pencere yöntemiyle seçilir ve yaklaşık 15 cm yukarı taşınır 3.
    3. Kasa genişliğinin oluşturulması 3:
      • Editable Poly'nin Polygon (Çokgen) alt objesi aktif yapılır 3.
      • Tüm yüzeyler Ctrl tuşu basılı tutularak seçilir ve yeni poligon oluşturmak için Edit Polygons bölümündeki Inset komutu kullanılır 3.
    4. Malzemelerin atanması 3:
      • Editable Poly'nin tüm çukur yüzeyleri seçili durumdayken, Polygon; Materials IDs bölümündeki SetID kısmına 1 yazılarak camın malzeme numarası atanır 3.
      • Diğer kısımlar için yine aynı işlem tekrarlanır ve malzeme numarası 2 olarak ayarlanır 3.
    Son olarak, pencere seçilip Material Editor (Malzeme Editörü) açılarak, pencereye istenilen malzeme atanır ve render yapılarak sonuç görülür 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3ds Max'te ileri seviye neler yapılır?

    3ds Max'te ileri seviyede yapılabilecekler şunlardır: 1. Karmaşık Modelleme Teknikleri: Spline modelleme, NURBS modelleme ve boolean operasyonları gibi tekniklerle daha organik ve eğrisel modeller oluşturma. 2. Gelişmiş Malzeme ve Doku Uygulamaları: PBR malzemeleri, bump ve normal haritaları, specular ve reflection haritaları kullanarak gerçekçi yüzeyler ve detaylar oluşturma. 3. Animasyon: Character rigging, skinning ve motion capture gibi yöntemlerle karakter animasyonları ve karmaşık animasyonlar oluşturma. 4. Render ve Işıklandırma: VRay, Corona veya Arnold gibi render motorları kullanarak yüksek kaliteli renderlar alma ve HDRI lighting ile sahneleri doğal ve gerçekçi şekilde aydınlatma. 5. Post-Prodüksiyon: Adobe After Effects veya Premiere Pro gibi yazılımlarla render sonrası işlemler yaparak renk düzeltme, efekt ekleme ve sahneleri kompozit hale getirme.

    3ds Max ile neler yapılabilir?

    3ds Max ile aşağıdaki alanlarda çeşitli projeler oluşturulabilir: 1. 3D Modelleme: Detaylı ve karmaşık 3D modeller oluşturmak için poligon modelleme, NURBS modelleme ve spline tabanlı modelleme gibi teknikler kullanılır. 2. Animasyon: Karakter animasyonu, rigging, anahtar kare animasyonu ve yol animasyonu gibi çeşitli animasyon türleri oluşturulabilir. 3. Görselleştirme: Gerçekçi ışıklandırma ve malzeme özellikleri ile fotogerçekçi renderlar alınabilir. 4. Ürün Tasarımı: Endüstriyel tasarım, mimari görselleştirme ve ürün prototipleme gibi alanlarda kullanılır. 5. Sanal Gerçeklik Projeleri: Sanal gerçeklik ortamları ve sahneleri tasarlanabilir. 3ds Max, geniş araç yelpazesi ve entegrasyon özellikleri ile profesyonel düzeyde projeler üretmek için güçlü bir yazılımdır.