3ds Max'te koordinat sistemini ayarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Referans Koordinat Sistemi Listesini Açma: Ana araç çubuğundaki "Reference Coordinate System" (Referans Koordinat Sistemi) açılır menüsünü kullanarak listeye ulaşın. 2. Koordinat Sistemi Seçimi: - View (Görünüm): 2 boyutlu aktif Front, Top, Right, Left gibi ekranlarda X ve Y eksenleri görüntülenir, Z ekseni aktif ekrana diktir ve görünmez. - World (Dünya-Yer): 2 boyutlu ekranlardaki eksenlerin yönleri, Perspective ekranındaki yönlerle aynıdır. - Local (Yerel): X, Y, Z eksenleri objenin kenarlarına paraleldir. 3. Ayarlanabilir Yerel Eksen Oluşturma: - Bir nokta yardımcı nesnesi oluşturun. - Transform Koordinat Sistemi listesinden "Pick" seçeneğini seçin ve nokta nesnesine tıklayın. - Nokta nesnesinin adı listede aktif koordinat sistemi olarak görünecektir. - Artık, nokta nesnesinin koordinat sistemini ayarlanabilir bir eksen olarak kullanabilirsiniz. Koordinat sistemi ayarlarıyla ilgili daha fazla bilgi için Autodesk'in resmi yardım dokümanlarına başvurulabilir.