Buradasın
3D Max koordinat sistemi nasıl ayarlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3ds Max'te koordinat sistemini ayarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Referans Koordinat Sistemi Listesini Açma: Ana araç çubuğundaki "Reference Coordinate System" (Referans Koordinat Sistemi) açılır menüsünü kullanarak listeye ulaşın 3.
- Koordinat Sistemi Seçimi:
- View (Görünüm): 2 boyutlu aktif Front, Top, Right, Left gibi ekranlarda X ve Y eksenleri görüntülenir, Z ekseni aktif ekrana diktir ve görünmez 3.
- World (Dünya-Yer): 2 boyutlu ekranlardaki eksenlerin yönleri, Perspective ekranındaki yönlerle aynıdır 3.
- Local (Yerel): X, Y, Z eksenleri objenin kenarlarına paraleldir 3.
- Ayarlanabilir Yerel Eksen Oluşturma:
- Bir nokta yardımcı nesnesi oluşturun 2.
- Transform Koordinat Sistemi listesinden "Pick" seçeneğini seçin ve nokta nesnesine tıklayın 2.
- Nokta nesnesinin adı listede aktif koordinat sistemi olarak görünecektir 2.
- Artık, nokta nesnesinin koordinat sistemini ayarlanabilir bir eksen olarak kullanabilirsiniz 2.
Koordinat sistemi ayarlarıyla ilgili daha fazla bilgi için Autodesk'in resmi yardım dokümanlarına başvurulabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: