Buradasın
Mutfak imajının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mutfak imajının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi olumlu yöndedir.
Yapılan araştırmalar, yöresel yemeklerin ve yiyecek-içecek imajının turistlerin destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetini artırdığını göstermektedir 12. Bu etki şu şekillerde ortaya çıkar:
- Fiziksel motivasyonlar: Farklı lezzetleri tatma isteği ve sağlıklı yiyecekler yeme arzusu gibi faktörler, mutfak imajının önemini artırır 1.
- Kültürel motivasyonlar: Yöresel yemeklerin farklı kültürleri tanımanın en kolay yolu olarak değerlendirilmesi, turistlerin destinasyona olan ilgisini artırır 1.
- Sosyal motivasyonlar: Otantik ortamlarda dışarıda yemek yiyerek sosyalleşme düzeyinin artırılması, kişilerarası etkileşimi teşvik eder 1.
Bu nedenle, destinasyonların yiyecek-içecek imajını olumlu yönde geliştirmek, turizm faaliyetlerini ve tekrar ziyaret oranlarını artırmak için önemli bir stratejidir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: