Yurtiçi Kargo Self Servis ile kurye çağırmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Self Servis uygulamasına giriş yapılır. 2. Müşteri > Gönderici Firma Bilgileri sekmesine girilerek Gönderici Müşteri Kodu not edilir. 3. Yönetim panelinde Siparişler > Kargo Firmaları alanından Yurtiçi Kargo için düzenleme butonuna basılır. 4. Firma no alanına not edilen müşteri kodu girilir. 5. Kargo içeriği alanına ürünlerle ilgili genel bir açıklama yazılır (örneğin, parfüm, elektronik, meyve). 6. Kargo ödeme tipi seçilir (örneğin, gönderici ödemeli). 7. Siparişin durumu "Hazırlanıyor" olarak değiştirilir. 8. Sipariş için kargo türü, tahsilat tipi, kargo içeriği ve kargo ödeme tipi ayarlanır. 9. Yurtiçi Kargo Self Servis uygulamasına giriş yapılır ve Kargo İşlemleri sekmesinden "Yeni Gönderi" butonuna tıklanır. 10. Açılan menüden "Excel'den Aktar" butonuna basılır. 11. Excel dosyası yüklenir ve "Verileri Al" butonuna tıklanır. 12. Yükleme başarılı olduğunda ve kayıtlar onaylandığında, Kargo İşlemleri > Teslim Listesi bağlantısına tıklanır. 13. İlgili siparişler seçilir ve yazıcı butonuna basılarak barkodlar yazdırılır. 14. Teslim Listesi Oluştur butonuna basılır ve çıktı iki nüsha olarak alınır. 15. Otomatik olarak kurye çağırılır (düzenli kurye geliyorsa zorunlu değildir). 16. Teslim listesi onaylanır. Yurtiçi Kargo Self Servis entegrasyonu için kargo firmasına başvurularak hesap oluşturulması ve müşteri kodu alınması gerekmektedir. Ayrıca, Yurtiçi Kargo'nun 444 99 99 numaralı telefonu aranarak da kurye çağırılabilir.