Buradasın
Windows 10 uzaktan erişim nasıl aktif edilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Windows 10'da uzaktan erişimi (Uzak Masaüstü) etkinleştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Windows sürümünü doğrulayın 2. Uzak Masaüstü, Windows 10 Pro, Enterprise ve Education sürümlerinde mevcuttur; Windows 10 Home kullanılıyorsa, bu sürümlerden birine yükseltilmelidir 2.
- Ayarları açın 24. Başlat menüsüne tıklayıp dişli simgesini seçerek veya "Ayarlar" yazarak erişilebilir 24.
- Sistem ayarlarına gidin 24. Sol menüden "Uzak Masaüstü" seçeneğini seçin 24.
- Uzak Masaüstü'nü etkinleştirin 24. "Uzak Masaüstü'nü Etkinleştir" anahtarını açık konuma getirin ve "Onayla" düğmesine tıklayın 24.
- Güvenlik duvarı ayarlarını yapılandırın 2. "Windows Defender Güvenlik Duvarı" üzerinden "Bir uygulamaya veya özelliğe izin ver" seçeneğini seçerek Uzak Masaüstü'nün hem özel hem de genel ağlar için etkinleştirildiğinden emin olun 2.
- Yetkilendirilmiş kullanıcılar ekleyin 2. "Bu PC'ye uzaktan erişim sağlayabilecek kullanıcıları" seçip, erişim verilecek kişinin kullanıcı adını ekleyerek ve "Tamam" butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın 2.
Ayrıca, Uzak Masaüstü'nü Denetim Masası veya Komut İstemi üzerinden de etkinleştirmek mümkündür 4.
Uzaktan erişim, güvenlik riskleri oluşturabileceğinden, güçlü şifreler ve iki faktörlü kimlik doğrulama kullanılması önerilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: