• Buradasın

    VFDB frenleme ünitesi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VFDB frenleme ünitesi, üç fazlı asenkron motorun yavaşlaması sırasında oluşan rejeneratif enerjiyi absorbe etmek için kullanılır 13. Bu enerji, özel fren dirençlerinde ısı olarak dağıtılır 13.
    Çalışma prensibi:
    1. Motorun durması algılandığında, frenleme ünitesi iç DC voltajını tespit eder 13.
    2. Ekstra rejenerasyon, fren direnci üzerinden hızla dağıtılarak kararlı bir yavaşlama karakteri sağlanır 13.
    Güvenlik önlemleri:
    • Frenleme ünitesi ve fren direnci arasına termal aşırı yük rölesi kurulması önerilir 34.
    • Ayrıca, fren direnci tarafına sıcaklık anahtarı da eklenebilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DC frenleme nedir?

    DC frenleme, doğru akım (DC) ile çalışan motorların hızını kontrol etmek veya durdurmak için kullanılan bir yöntemdir. DC frenlemenin bazı avantajları: Yüksek kontrol hassasiyeti. Anında tepki ve güç ayrıcalığı. Düşük mekanik aşınma. Enerji geri kazanımı. Dinamik performans. Güvenlik. DC frenleme, genellikle endüstriyel uygulamalarda kullanılır.

    DC motorda rejeneratif frenleme nasıl çalışır?

    DC motorda rejeneratif frenleme, aracın yavaşlaması sırasında kinetik enerjinin elektrik enerjisine dönüştürülerek bataryada depolanması prensibine dayanır. Çalışma adımları: 1. Frenleme Başlatılır: Sürücü, ayağını gaz pedalından çektiğinde veya fren pedalına bastığında rejeneratif fren sistemi devreye girer. 2. Kinetik Enerji Elektriğe Dönüştürülür: Elektrik motoru, aracın tekerleklerinin dönüşünü yavaşlatarak kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. 3. Enerji Bataryaya Depolanır: Üretilen elektrik enerjisi, aracın bataryasına yönlendirilerek depolanır ve daha sonra tekrar kullanılabilir hale gelir. 4. Geleneksel Fren Sistemi Destekler: Daha güçlü frenleme gerektiğinde, rejeneratif fren sistemi geleneksel fren diskleri ile desteklenir.

    Balatalı frenleme devresi nasıl çalışır?

    Balatalı frenleme devresi, motorun enerjisini keserek balataların kasnağa baskı yapmasını ve rotorun dönmesini engelleyerek çalışır. Devrenin çalışma adımları: 1. Start butonuna basıldığında: M kontaktörü enerjilenir, güç devresindeki kontaklarını kapatarak motor uçlarına enerji gelir. 2. Stop butonuna basıldığında: M kontaktörünün enerjisi kesilir, güç devresindeki kontaklarını açarak motorun enerjisi kesilir. 3. Bu sırada frenleme bobininin enerjisi de kesilir: Balatalar motor kasnağına basarak motoru frenler.

    Frenleme direnci ne işe yarar?

    Frenleme direnci, endüstriyel motorların güvenli bir şekilde durdurulması ve enerji yönetimi için kullanılır. İşe yaradığı durumlar: - Motorun aniden durması veya hızının düşürülmesi gerektiğinde devreye girer. - Motorun sahip olduğu kinetik enerjiyi ısıya dönüştürerek, DC bara gerilimindeki ani yükselmeleri önler. - İnvertör sistemlerini koruyarak, makinelerin ve diğer cihazların hasar görmesini engeller. Ayrıca, frenleme dirençleri, asansörler, vinçler, rüzgar türbinleri ve hibrit araçlar gibi çeşitli ağır sanayi ekipmanlarında da kullanılır.

    Hidrolik sistemde frenleme nasıl yapılır?

    Hidrolik sistemde frenleme, hidrolik basınç kullanılarak yapılır. Bu süreç şu adımlarla gerçekleşir: 1. Fren Pedalına Basılması: Sürücü fren pedalına bastığında, pedal ana fren merkez silindirini devreye sokar. 2. Hidrolik Basıncın İletilmesi: Ana fren merkez silindiri tarafından oluşturulan hidrolik basınç, fren boruları ve hortumları aracılığıyla her bir tekerlekte bulunan fren bileşenlerine eşit olarak iletilir. 3. Fren Balatalarının Devreye Girmesi: Basınç, fren kaliperleri içindeki pistonları harekete geçirir ve bu pistonlar, fren balatalarını disk veya kampana üzerine bastırarak sürtünme kuvveti oluşturur. 4. Aracın Yavaşlaması veya Durması: Oluşan sürtünme sayesinde aracın kinetik enerjisi ısı enerjisine dönüşür ve araç hız kaybederek durmaya başlar. 5. Fren Pedalının Serbest Bırakılması: Fren pedalı bırakıldığında hidrolik basınç azalır ve fren balataları diske veya kampanaya olan temasını keser, tekerlekler tekrar serbestçe dönmeye başlar.

    DC motor dinamik frenleme ne işe yarar?

    DC motor dinamik frenleme, motorun jeneratör olarak kullanılarak durdurulmasını sağlar. Bu yöntem, iki ana amaca hizmet eder: 1. Enerji Geri Kazanımı: Motorun kinetik enerjisi, direnç üzerinden ısı olarak kaybolur veya bir kaynakta daha sonra kullanılmak üzere depolanır. 2. Aşırı Gerilimleri Önleme: Motorun aniden durması sırasında DC barasındaki voltajın yükselmesini önlemek için frenleme direnci devreye girer ve enerjiyi ısıya dönüştürerek kontrol altına alır. Bu, sistemin güvenliğini ve verimliliğini artırır.

    DC motorlarda frenleme nasıl yapılır?

    DC motorlarda frenleme üç ana yöntemle yapılır: rejeneratif frenleme, dinamik veya reostat frenleme ve tıkaçla veya geri voltaj frenleme. Dinamik frenleme yönteminde: 1. Motorun armatürü kaynağından ayrılır ve armatür boyunca bir dizi direnç verilir. 2. Motor bir jeneratör görevi görür ve akım ters yönde akar, bu da alan bağlantısının tersine çevrildiğini gösterir. 3. Frenleme hızlı bir şekilde gerçekleşmesi gerektiğinde, direnç (RB) bölümler halinde kabul edilir. 4. Fren meydana geldiğinde ve motorun hızı düştüğünde, ışık ortalama torkunu korumak için dirençler birer birer kesilir. Ayrıca, mekanik frenleme yöntemi de kullanılır ve bu yöntemde motora enerji verildiğinde bobin üzerinden geçen akım, frenleme mekanizmasının çekmesini sağlayarak motorun durmasını sağlar.