Proje yöntemi, öğrencilerin bireysel veya grup halinde, disiplinlerarası ilişkiler kurarak gerçek yaşam sorunlarına yönelik bir sorun veya senaryo üzerine problem çözme ve ürün ortaya koyma etkinliğidir. Proje yönteminin bazı özellikleri: Ezberden uzak öğrenme: Öğrencilerin bilgiyi keşfetmesi, oluşturması, yeniden düzenlemesi ve transfer etmesi amaçlanır. Gerçek yaşam problemleri: Gerçek yaşam problemleri ele alınır. Öğretmenin rehberliği: Öğrenci, öğretmenin rehberliğinde bilgi kaynaklarına ulaşarak bilgileri keşfeder ve yeniden yapılandırır. Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin çeşitli zihinsel becerilerini kullanarak bilgiye ulaşması sağlanır. Planlama ve değerlendirme: Öğretmen ve öğrenciler birlikte planlama ve değerlendirme yapar. Projeler, kısa süreli olabileceği gibi, birkaç saatlikten aylara veya bir döneme kadar uzayabilir.