• Buradasın

    UYAP'ta e-imzalı giriş nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP'a e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. UYAP e-İmza uygulamasının indirilmesi 14.
    2. Uygulamanın kurulumu 14.
    3. Elektronik imzanın USB girişine takılması 1.
    4. Sisteme giriş 1.
    Giriş adımları:
    1. Cihaz seçimi 1.
    2. Sertifika seçimi 1.
    Alternatif olarak, e-devlet üzerinden de UYAP'a giriş yapılabilir 23. Bunun için, UYAP e-İmza uygulaması indirilip kurulduktan sonra, e-devlet şifresi ile sisteme giriş yapılır 2.
    Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları tarafından sunulmaktadır 1. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşılabilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    NES e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    NES e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine gidilir. 2. Giriş seçenekleri arasından "Elektronik İmza" seçilir. 3. Masaüstünde bulunan e-imza uygulaması açılır ve ekrandaki işlem kodu girilir. 4. İmzalama işlemi gerçekleştirilir. Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından (ESHS) temin edilebilir. NES e-imza ile giriş yapma hakkında daha fazla bilgi için Kamu SM'nin online işlemler sayfası ziyaret edilebilir.

    E-imza onaylama nasıl yapılır?

    E-imza onaylama işlemi, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. Başvuru ve Kimlik Doğrulama: Güvenilir bir e-imza sağlayıcısına başvuru yapılır ve kimlik doğrulama sürecinden geçilir. 2. Sözleşme İmzalama: Seçilen e-imza sağlayıcısı ile bir sözleşme yapılır. 3. Sertifika Oluşturma: Kimlik doğrulama işlemi tamamlandıktan sonra elektronik sertifika oluşturulur. 4. E-imzanın Kullanımı: E-imza oluşturulduktan sonra, dijital belgeleri imzalamak ve onaylamak için kullanılabilir. E-imza onaylama süreci, her sağlayıcıda biraz farklılık gösterebilir.

    Palma ile e-imzalı giriş nasıl yapılır?

    Palma ile e-imzalı giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Palma Kurulumu: - Bilgisayarın 32 bit veya 64 bit olduğuna göre Palma 32 bit ya da Palma 64 bit indirilir. - Kurulum sihirbazında "İleri" butonlarıyla kurulum yapılır. - Kurulum sonrası bilgisayar yeniden başlatılır. 2. Aktivasyon: - Token cihaz USB'ye takılır ve masaüstündeki Palma simgesine çift tıklanır. - Menüden "Kart İşlemleri" > "Aktivasyon" seçilir. - SMS ile aktivasyon kodu talep edilir ve gelen kod ilgili alana girilerek "Doğrula" butonuna basılır. - Yeni PIN belirlenip "Oluştur" butonuna basılır. 3. Java Kurulumu: - Java'nın 7 Update 5 ve üzeri sürümleri kaldırılır ve yeniden yüklenir. 4. UYAP Editör Kurulumu: - 64 bit işletim sistemlerinde, "Bilgisayarım" > "Yerel Disk C" > "Program Dosyaları (x86)" > "Java" > "jre6" > "bin" klasörüne gidilir. - Dizin kopyalanıp yapıştırılır ve sonuna noktalı virgül eklenir. Bu adımlar tamamlandıktan sonra e-imza ile giriş yapılabilir.

    E-imza başvurusu nasıl yapılır?

    Elektronik imza (e-imza) başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ön başvuru: PTT'nin e-imza ön başvuru sayfasına T.C. kimlik numarası ile giriş yapılarak ön başvuru gerçekleştirilir. 2. Belgelerin teslimi: Ön başvuru kodu ve gerekli belgelerle en yakın PTT müdürlüğüne gidilerek bireysel e-imza başvurusu tamamlanır. Alternatif olarak, e-imza başvurusu şu platformlardan da yapılabilir: icisleri.gov.tr: İçişleri Bakanlığı e-imza başvuru sayfası. kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr: Kamu SM üzerinden nitelikli elektronik sertifika başvurusu. giris.turkiye.gov.tr: e-Devlet Kapısı üzerinden elektronik imza ile giriş seçeneği. Elektronik imza hizmeti sunan firmaların listesine ve diğer bilgilere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) web sitesi btk.gov.tr üzerinden ulaşılabilir.

    UYAP e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Bilgisayarda Microsoft Edge, Google Chrome veya Mozilla Firefox tarayıcılarından birinin yüklü olduğundan emin olunur. 2. UYAP e-İmza uygulaması indirilir ve kurulum için yönlendirmeler takip edilir. 3. Elektronik imza, bilgisayarın USB girişine takılır. 4. "E-İmza" seçimi yapılır ve E-İmza pin kodu girilerek sisteme giriş yapılır. e-İmza alırken dikkat edilmesi gerekenler: Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Elektronik imzayı alan firmanın internet sitesinden kart sürücü yazılımı edinilebilir.

    E-imza giriş nasıl yapılır?

    Elektronik imza (e-imza) ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kimlik doğrulama: e-Devlet Kapısı'nda giriş yapmak için T.C. kimlik numarası ve işlem kodu girilir. 2. e-İmza uygulaması: Masaüstünde bulunan e-imza uygulaması çalıştırılır ve ekrandaki işlem kodu girilir. 3. Akıllı kart ve sürücü: Elektronik imza, bir akıllı kart üzerinde gelir ve bu kart, akıllı kart okuyucusuna takılarak sisteme giriş yapılır. 4. Sertifika seçimi: Akıllı karttaki sertifikalar arasından kullanılacak olan seçilir. 5. İmzalama: İmzalanacak metin görüntülenir ve sisteme giriş için "İmzala" butonuna basılır. e-İmza ile giriş yaparken, kullanılan web tarayıcısı ve işletim sisteminin, uygulamanın test edildiği sürümlerle uyumlu olması gerekir.

    UYAP'ta e-imza ile imza nasıl atılır?

    UYAP'ta e-imza ile imza atmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. PALMA programını yükleyin: E-imza sağlayıcı firma tarafından gönderilen PALMA programını bilgisayarınıza yükleyin. 2. Java programını kaldırın: Bilgisayarınızdaki tüm Java programlarını ve sürümlerini program ekle/kaldır seçeneğinden silin. 3. esyajni.dll dosyasını kopyalayın: Bu dosyayı bilgisayarınızın C:\Windows\System32 klasörüne kopyalayın. 4. UYAP Doküman Editörü'nü indirin: UYAP'ın resmi sitesinden UYAP Doküman Editörü'nü indirip kurun. 5. Dilekçeyi hazırlayın: Doküman Editörü üzerinde dilekçenizi yazın. 6. E-imzalama işlemi: Türkiye Barolar Birliği'nden aldığınız e-imzanızı içeren USB'yi bilgisayarınıza takın, UYAP Doküman Editörü'nü açın, "Araçlar" menüsünden "İmza Kütüphanesi" seçeneğini seçin ve "AKISP11" seçeneğinin seçili olduğundan emin olun. Bu işlemler tamamlandıktan sonra dilekçeniz e-imzalı olarak UYAP portalındaki evrak gönderme kısmına eklenecektir.