E-imza ile e-beyanname sistemine giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) resmi web sitesine gidilir ve “E-Beyanname” sekmesi seçilir. 2. Sisteme giriş yapmak için elektronik imza veya mali mühür cihazı kullanılarak kimlik doğrulama yapılır. 3. E-beyanname programı açılır ve test beyannamesi oluşturulur. 4. Test beyannamesi, sistem üzerinden GİB’e gönderilir ve gönderim onaylandıktan sonra sistemin sorunsuz çalıştığı kontrol edilir. 5. E-beyanname programı üzerinden beyanname türü seçilir. 6. Güvenilir ve hızlı bir internet bağlantısına sahip olunduğundan emin olunur. 7. Mükellefin türüne göre elektronik imza ya da mali mühür edinilir. 8. GİB tarafından ücretsiz olarak sunulan “E-Beyanname Düzenleme Programı”, GİB’in internet sitesinden indirilir. 9. E-beyanname programı üzerinden aşağıdaki beyanname türlerinden biri seçilir: KDV Beyannamesi; Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi. 10. İlgili beyanname türüne göre gelir, gider, vergi matrahı ve kesinti bilgileri girilir. 11. Bilgiler eksiksiz girildikten sonra sistem, .xml formatında bir dosya oluşturur. 12. .xml dosyası yüklenir ve elektronik imza veya mali mühür ile onay verilir. E-beyanname sistemine giriş için alternatif olarak e-devlet şifresi de kullanılabilir. E-beyanname sistemine giriş yaparken sorun yaşanması durumunda, vergi danışmanlık hizmeti alınabilir veya GİB'in eğitim videoları izlenebilir.