• Buradasın

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi nasıl giriş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Kurum Portal'a şirket yetkilisi olarak giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. kurum.uyap.gov.tr adresine giriş yapılır ve sağ üst köşedeki "Giriş Seçenekleri"ne tıklanır 12.
    2. Açılan ekranda "E-devlet aracılığı ile giriş" seçeneği seçilir 1.
    3. E-imza sahibinin (şirket yetkilisinin) T.C. Kimlik numarası ve güvenlik kodu girilir, ardından "Devam Et" butonuna tıklanır 1.
    4. Ekranda çıkan "tıklayınız" yazısı üzerine tıklanarak e-devlet uygulaması indirilir (bu uygulama için bilgisayarınızda önceden 32 bit Java'nın yüklü olması gerekmektedir) 1.
    5. Ekranımıza gelen e-devlet uygulamasına, gelen ekranda görülen "İşlem Kodu" yazılarak devam edilir 1.
    6. E-imzanın Pin Kodu girilerek "İmzala" butonuna basılır 1.
    7. İşlem tamamlandığında, açılan pencereyi kapatıp Kurum UYAP sitesinin açılması beklenir 1.
    8. Kurum Portal açıldığında, soldaki "Yeni başvuru ve yenileme" sekmesine tıklanır 1.
    9. Üst kısımdaki "Yeni Başvuru" butonuna basılarak işlem başlatılır 1.
    10. "Özel Şirket Başvuru Dilekçesi" indirilerek Uyap Doküman Editörü ile eksik yerler doldurulup e-imza ile imzalanır 1. Ayrıca, imza sirküleri de taratılıp istenilen evraklar ile birlikte yüklenir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu kurumları için portal giriş nedir?

    Kamu kurumları için portal giriş, kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulmasını sağlayan Dijital Türkiye Portalı üzerinden yapılır. Bu portal, kamu kurumlarının verdiği hizmetleri tek bir noktadan erişim imkanı sunarak, bürokratik işlemleri azaltır ve hizmetlerin daha hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde sunulmasını sağlar. Portala giriş için e-imza, mobil imza, şifre veya internet bankacılığı gibi kimlik doğrulama yöntemleri kullanılır.

    UYAP tüzel kişi nasıl giriş yapılır?

    UYAP Kurum Portal'a tüzel kişi olarak giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Tüzel kişi yetkilisinin, T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi, mobil imza ya da elektronik imza ile kurum.uyap.gov.tr adresine giriş yapması gerekmektedir. 2. Sol panelde yer alan "başvuru ve yenileme işlemleri" butonuna tıklanmalıdır. 3. Açılan ekranda ilgili kurum, vergi ya da Mersis numarası ile sorgulama yapılmalıdır. 4. Kurum bilgileri ekrana otomatik olarak geldikten sonra, merkez adresi bilgileri doldurulmalıdır. 5. Kurum yetkilisi, iletişim bilgilerine ilişkin bilgileri kaydetmelidir. 6. Bir sonraki ekranda, bilgiler kontrol edilerek başvuru yapılmalıdır. 7. Sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan Kurum Başvuru Dilekçesi ve Kurum Portal Kullanımına İlişkin Ücret ve Diğer Esaslara Dair Sözleşme, elektronik imza ya da mobil imza ile imzalanarak sisteme yüklenmelidir. 8. Sözleşme ve dilekçeye ek olarak; "Kurum İmza Sirküsü" ve "Kurum Kuruluş Gazetesi" de eklenerek başvuru tamamlanmalıdır. 9. Ödeme tamamlandıktan sonra, başvurunun aktive edildiğine dair gelen e-posta ile UYAP Kurum Portal kullanımına başlanabilir.

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi ne iş yapar?

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi, şirketin tarafı olduğu dava dosyalarını internet üzerinden takip etmek ve yönetmek için aşağıdaki işleri yapar: 1. Dava Bilgilerine Erişim: Şirket lehine veya aleyhine açılan davaların bilgilerine her an her yerden ulaşır. 2. Duruşma Takibi: Davaya ilişkin duruşma günlerini ve safahat bilgilerini takip eder. 3. Dosya Sorgulama: Birim ve esas numarası, açılış tarihi veya taraf bilgisi gibi kriterlere göre dosya sorgulaması yapar. 4. Yasal Sürelerin Takibi: Yasal süreleri doğru ve zamanında tespit eder. 5. Raporlama ve İstatistikler: Dosyalara ilişkin istatistiki verilere ulaşır ve raporlar hazırlar. Bu işlemleri yapabilmek için şirket yetkililerinin e-imza veya m-imza sahibi olmaları gerekmektedir.

    UYAP kurum portalda hangi dosyalar görülür?

    UYAP Kurum Portal'da aşağıdaki dosyalar görülebilir: 1. Kuruma ait dosya sorguları. 2. Dosyaya ilişkin istatistiki veriler. 3. Hazırlanmış raporlar. 4. Dosya takip ve safahat işlemleri. 5. Duruşma takip. Bu portal, özel şirketlerin veya kamu kurumlarının, tarafı oldukları dava dosyalarını internet üzerinden takip edebilmeleri için kullanılır.

    UYAP e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. UYAP E-İmza uygulamasını indirin: https://avukatbeta.uyap.gov.tr/giris adresine girip "Uyap E-imza Uygulamasını İndirin" butonuna tıklayarak işletim sisteminize uygun uygulamayı indirin. 2. Kurulumu tamamlayın: İndirdiğiniz dosyayı çalıştırarak kurulumu bitirin. 3. UYAP sayfasını yenileyin: E-imza PIN'iniz ile giriş yapmayı tekrar deneyin. Alternatif olarak, e-Devlet üzerinden de giriş yapabilirsiniz: 1. Microsoft Edge, Google Chrome veya Mozilla Firefox tarayıcılarından birini kullanarak UYAP E-İmza uygulamasını indirin ve kurulumu gerçekleştirin. 2. Elektronik imzanızı bilgisayarınızın USB girişine taktıktan sonra E-İmza seçimini yapıp E-İmza pin kodu ile sisteme giriş yapın.

    UYAP kurum portal tüzel kişi nedir?

    UYAP Kurum Portal tüzel kişi, internet üzerinden e-imza ile dava ve icra takiplerini online olarak izleyebilen şirketleri veya kurumları ifade eder.

    UYAP kurum portal kimler kullanabilir?

    UYAP Kurum Portal aşağıdaki kişiler tarafından kullanılabilir: 1. Hakimler ve Savcılar: Dava ve soruşturma süreçlerini elektronik ortamda yönetebilirler. 2. Avukatlar: Müvekkilleri adına dava açma, dilekçe gönderme ve dosya inceleme işlemlerini online olarak yapabilirler. 3. Kamu Kurumları: Adalet hizmetlerinin koordinasyonunu ve bilgi paylaşımını sağlarlar. 4. Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşları: Türkiye genelindeki adli, idari ve icra birimlerinde tarafı oldukları dava dosyalarını sorgulayabilir ve takip edebilirler.