• Buradasın

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi nasıl giriş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Kurum Portal'a şirket yetkilisi şu adımları izleyerek giriş yapabilir:
    1. E-imza veya mobil imza edinmek 24. Şirketi temsile yetkisi bulunan kişinin bu imzalardan birine sahip olması gerekir 2.
    2. Gerekli belgeleri hazırlamak 14. Bunlar arasında UYAP Kurum Portal kullanım talepli dilekçe, Kurum Portal kullanımına ilişkin sözleşme, imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi bulunur 14.
    3. UYAP Kurum Portal giriş sayfasına ulaşmak 2.
    4. Giriş yapmak 2. E-imza ile giriş için "e-Devlet Aracılığıyla Giriş" butonu tıklanır, T.C. Kimlik Numarası girilir ve devam edilir 2. Ardından, ekranda görülen kod ilgili programa yapıştırılır ve program çalıştırılır 2. "İşlem Kodu" sorulan bölüme tarayıcıda görülen kod girilir ve "Devam" denir 2. Tarayıcıda UYAP sayfası açılır 2.
    5. Başvuru ve yenileme işlemlerine başlamak 14. "Başvuru ve Yenileme İşlemleri" ve ardından "Yeni Başvuru" tıklanır 14. Mersis No girilir ve sorgula butonuna basılır 24.
    Başvuru ve giriş işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşılması durumunda, hukuki danışmanlık alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi ne iş yapar?

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi, şirketin tarafı olduğu dava ve icra dosyalarını takip etmek, bu dosyalarla ilgili bilgi almak ve gerekli işlemleri yapmak için UYAP Kurum Portal'ı kullanır. Bazı işlevleri: Dosya takibi: İcra, hukuk ve idari yargı dosyalarının içeriğini görüntüleme, çıktı alma ve listelere ulaşma. Ödeme yapma: Dosyalarla ilgili ödeme işlemlerini gerçekleştirme. Raporlama: Dosyalarla ilgili bilgileri kendi veri tabanına ekleme ve raporlama yapma. Şirket yetkilisi, bu işlemleri yapabilmek için e-imza veya mobil imza sahibi olmalıdır.

    UYAP e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Bilgisayarda Microsoft Edge, Google Chrome veya Mozilla Firefox tarayıcılarından birinin yüklü olduğundan emin olunur. 2. UYAP e-İmza uygulaması indirilir ve kurulum için yönlendirmeler takip edilir. 3. Elektronik imza, bilgisayarın USB girişine takılır. 4. "E-İmza" seçimi yapılır ve E-İmza pin kodu girilerek sisteme giriş yapılır. e-İmza alırken dikkat edilmesi gerekenler: Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Elektronik imzayı alan firmanın internet sitesinden kart sürücü yazılımı edinilebilir.

    UYAP tüzel kişi nasıl giriş yapılır?

    UYAP Kurum Portalına tüzel kişi (şirket) olarak giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Şirketi temsile yetkili kişinin e-imza veya mobil imza sahibi olması gerekir. 2. UDF programı bilgisayara indirilip kurulmalıdır. 3. İmza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi (unvan değişikliği yapılmışsa ilgili gazete) taranarak bilgisayara kaydedilmelidir. 4. UYAP Kurum Portal Başvuru Talep Dilekçesi indirilip doldurulmalı ve e-imza veya mobil imza ile imzalanmalıdır. 5. kurum.uyap.gov.tr adresine girilerek "Giriş" butonuna tıklanmalı ve giriş seçeneklerinden biri seçilmelidir. 6. E-imza ile giriş yapılacaksa, "e-Devlet Aracılığıyla Giriş" butonu tıklanarak T.C. Kimlik Numarası girilmeli ve devam edilmelidir. 7. Gerekli evraklar "Evrak Gönder" butonu ile yüklenmeli ve "Sözleşme İndir" butonu ile oluşturulan sözleşme imzalanmalıdır. Şirketler için UYAP Kurum Portalı kullanımı ücretlidir. Daha fazla bilgi ve hukuki danışmanlık için uzman bir avukata başvurulması önerilir.

    UYAP kurum portalda hangi dosyalar görülür?

    UYAP Kurum Portal'da görülebilecek dosyalar şunlardır: Hukuk dava dosyaları; Ceza dava dosyaları; İdare dava dosyaları; Kamu dosyaları; Bölge dosyaları; Vergi dava dosyaları; İcra dosyaları; Satış dosyaları. Ayrıca, sulh ceza hakimliği dosyaları UYAP sistemi üzerinden görüntülenemez. UYAP Kurum Portal, Türkiye genelindeki adli, idari ve icra birimlerinde kurumların tarafı oldukları dava dosyalarını sorgulama, içeriklerini görüntüleme, çıktı alma ve istatistiki bilgilere ulaşma imkanı sunar.

    Kamu kurumları için portal giriş nedir?

    Kamu kurumları için portal giriş, UYAP Kurum Portal üzerinden dava dosyalarını internet üzerinden takip etme hizmetidir. UYAP Kurum Portal'a giriş için: Elektronik veya mobil imza ile sisteme giriş yapılmalıdır. Başvuru, sözleşme imzalamaya yetkili kamu kurum veya şirket yetkilisi tarafından yapılmalıdır. Kamu kurumları için gerekli evraklar, dilekçe ve sözleşme elektronik veya mobil imzalı, diğer evraklar ise okunaklı taranmış şekilde hazırlanmalıdır. UYAP Kurum Portal ile kamu kurumları şu işlemleri yapabilir: Evrak gönderme ve takibini yapma. İcra, hukuk ve idari yargı dosyalarına ödeme yapma. Kuruma ait dosya sorguları yapma. Dosyaya ilişkin istatistiki veriler ve raporlar hazırlama. UYAP Kurum Portal'a giriş için: kurum.uyap.gov.tr adresine gidilir. Giriş butonuna tıklandıktan sonra giriş seçeneklerinden biri seçilir. E-imza seçildiğinde, e-Devlet aracılığıyla giriş yapılır. Gerekli bilgiler girildikten sonra Kurum Portal sistemine giriş yapılır.

    UYAP kurum portal tüzel kişi nedir?

    UYAP Kurum Portalı, Türkiye genelinde tüm adli ve idari mahkemeler ile icra dairelerinde, özel şirketlerin veya kamu kurumlarının tarafı oldukları dava dosyalarını internet üzerinden takip edebilmeleri için Adalet Bakanlığı tarafından sunulan bir hizmettir. Tüzel kişi, bu bağlamda şirketleri ifade eder. Portala kayıt için, şirketi temsile yetkisi bulunan kişinin e-imza veya mobil imza sahibi olması gerekir.

    UYAP kurum portal kimler kullanabilir?

    UYAP Kurum Portal, Türkiye genelinde özel şirketler ve kamu kurumları tarafından kullanılabilir. Kimler kullanabilir: Şirket yetkilileri: Şirketi temsile yetkili gerçek kişiler, e-imza veya mobil imza sahibi olmaları durumunda Kurum Portal'ı kullanabilirler. İmza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi: Başvuru için imza sirküleri ve şirketin unvan değişikliği yoksa kuruluş ilanını içeren ticaret sicil gazetesinin olması gereklidir. Kullanım amacı: Dava ve icra dosyalarına erişim. Evrak gönderme. Dosya için ücret ödeme. Ücretlendirme: 0-1000 dosya arasında dosyası olan şirketler, dosya başına yıllık 10 TL + KDV ücret öder.