Buradasın
Ürün hatalı kullanıcı hatası nasıl yazılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün hatalı kullanıcı hatası mesajı yazarken aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir:
- Net ve anlaşılır olun: Hata mesajı, kullanıcının hatanın nedenini doğru anlamasını sağlayacak şekilde sade ve basit bir dille yazılmalıdır 1.
- Kısa ve öz olun: Mesaj sadece gerekli bilgileri içermeli, uzun hikayelerden kaçınılmalıdır 1.
- Teknik ifadelerden kaçının: Teknik detaylar yerine basit ve yalın ifadeler kullanılmalıdır 12.
- Kullanıcıyı suçlamaktan kaçının: Hata mesajı, kullanıcıyı suçlamadan, nazik bir dille yazılmalıdır 1.
- Çözüm önerin: Mesajda, kullanıcının sorunu çözmek için neler yapabileceği belirtilmelidir 2.
Örnek bir kullanıcı hatası mesajı:
"Ürünü tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen hususlara aykırı olarak kullandığınız için üründe arıza meydana gelmiştir 3."
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: