• Buradasın

    TOBB Menşe ve Dolaşım Belgeleri Otomasyon Sistemi Nasıl Kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TOBB Menşe ve Dolaşım Belgeleri Otomasyon Sistemi (MEDOS) kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Web adresine giriş: medos.tobb.org.tr adresine gidip ÜYE GİRİŞİ seçeneğini seçerek elektronik imza ile sisteme giriş yapılır 23.
    2. Gerekli bilgilerin doldurulması: Giriş yaptıktan sonra üst menüden belge düzenleme bölümüne geçilir 3.
    3. Belge bilgilerinin girişi: Düzenlenmesi istenen belgenin türü ve numarası girilir, ardından Ara düğmesine basılarak belgenin kontrolleri yapılır 34.
    4. Bilgi girişleri: Belgeye ait bilgiler (eşya, fatura, ispatlayıcı belgeler) ilgili sekmelere girilir ve zorunlu alanlar doldurulur 34.
    5. E-imza ile imzalama: Tüm bilgiler girildikten sonra E-İmza İle İmzala düğmesine basılarak belge imzalanır 34.
    6. Vize onayı: Tescil edilmiş gümrük beyannamesinin numarası girilerek belgenin Bakanlık tarafından vize onayı alınır 34.
    7. Çıktı alma: Vizesi alınmış belge, yazıcıdan çıkarılarak çıktı alınır 34.
    MEDOS sistemine giriş için elektronik imza ve TOBB tanımlı IP adresi gereklidir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Menşe ve dolaşım sertifikası arasındaki fark nedir?

    Menşe ve dolaşım sertifikası arasındaki temel farklar şunlardır: Menşe Şahadetnamesi: İhracata konu olan malların üretim yerini gösterir. Zorunlu değildir, ithalatçı firmanın isteği üzerine düzenlenir. Gümrük vergilerinin belirlenmesinde kullanılır. Dolaşım Sertifikası: Serbest ticaret anlaşmaları kapsamında taraf ülkeler menşeli ürünlerin tavizlerden yararlanmasını sağlar. A.TR, EUR.1 ve Form A gibi farklı türleri vardır. İhracatçı tarafından doldurulup ticaret/sanayi odaları tarafından onaylanır. A.TR Dolaşım Belgesi, Türkiye ve Avrupa Birliği arasında serbest dolaşımda bulunan eşyanın tercihli rejimden yararlanabilmesi için düzenlenirken, EUR.1 Dolaşım Sertifikası, EFTA ülkeleri ve serbest ticaret anlaşması yapılan ülkelerle olan ticarette kullanılır.

    Dolaşım belgesi nereden alınır?

    Dolaşım belgesi, ihracatçı ülkenin yetkili mercilerinden veya ticaret odalarından temin edilebilir. Başvuru süreci genellikle şu adımları içerir: 1. İhracatçı firmanın gerekli belgeleri ve bilgileri eksiksiz olarak sunması. 2. Ürünlerin menşeini belirleyen belgelerin, fatura ve nakliye bilgileriyle birlikte yetkili kuruma iletilmesi. 3. Başvurunun incelenmesi ve onaylanmasının ardından dolaşım belgesinin düzenlenmesi ve firmaya teslim edilmesi. Türkiye'de ATR dolaşım belgesi için başvuru, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği üzerinden yapılabilir.

    Dolaşım belgesi e-imza ile nasıl düzenlenir?

    Dolaşım belgesi, e-imza ile şu adımlarla düzenlenir: 1. Boş matbu dolaşım belgeleri ihracatçı firma veya temsilcisi tarafından ücreti karşılığında odadan veya temsilciliklerden alınır. 2. Medos.tobb.org.tr web sitesine girilir ve dolaşım belgesinin elektronik ortamda düzenlenmesi için gerekli bilgiler doldurulur. 3. Bilgi girişleri sırasında doldurulması zorunlu alanlar kırmızı yıldız işareti ile belirtilmiştir. 4. Taahhütname sekmesi açılarak ilgili seçeneğin işaretlenmesi zorunludur. 5. Belgeye ilişkin tevsik edici belgeler sisteme yüklenir ve elektronik imza ile imzalanarak odaya onay için gönderilir. 6. Oda personeli tarafından incelenen belgede eksiklik veya hata yoksa onaylanır. 7. Onaylanan belge, ihracatçı veya kanuni temsilcisi tarafından odadan alınan boş dolaşım belgesine yazdırılır.

    Dolaşım belgeleri nelerdir?

    Dolaşım belgeleri, ithalat ve ihracat işlemlerinde kullanılan belgelerdir. Başlıca dolaşım belgeleri şunlardır: A.TR Dolaşım Belgesi: Avrupa Birliği ülkeleri ile Gümrük Birliği çerçevesinde yapılan tercihli ticarette kullanılır. EUR.1 Dolaşım Sertifikası: EFTA ülkelerine ihracatta, Avrupa Birliği’ne demir çelik ürünleri ihracatında ve Türkiye’nin serbest ticaret anlaşmaları imzaladığı ülkelere yapılan ihracatta kullanılır. EUR-MED Dolaşım Sertifikası: PAAMK (Pan Avrupa Akdeniz Kümülasyonu) sistemi kapsamında ilgili ürünlerin ihracatında kullanılan menşe ispat belgesidir. Menşe Şahadetnamesi: Eşyanın tercihli olmayan menşe statüsünü kanıtlamaya yarar. Ayrıca, D-8 Menşe İspat Belgesi, Form A Menşe İspat Belgesi ve Menşe Beyanı gibi belgeler de dolaşım belgeleri arasında yer alır.

    Hangi ülkeye hangi dolaşım sertifikası düzenlenir?

    Bazı ülkelere düzenlenen dolaşım sertifikaları: A.TR Dolaşım Belgesi: Avrupa Birliği ülkeleri, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Kuzey Makedonya, Kosova, Sırbistan, Faroe Adaları, Filistin, Gürcistan, Karadağ, Moldova, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Norveç için düzenlenir. EUR.1 veya EUR.MED Dolaşım Sertifikası: AB (işlenmemiş tarım ve AKÇT ürünleri için), Fas, İsrail, Mısır, Tunus, Arnavutluk, EFTA (İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Norveç) ülkelerine yapılacak ihracatlarda düzenlenir. Menşe İspat Belgesi: İran, Malezya, Pakistan, Nijerya, Endonezya için düzenlenir. Özel Menşe Şahadetnamesi (FORM-A): Avustralya, Japonya, Yeni Zelanda, Kanada, Rusya Federasyonu, Belarus, Ukrayna için düzenlenir. Türkiye ile Suriye arasında serbest ticaret alanı tesis eden ortaklık anlaşması 6 Aralık 2011 tarihinde askıya alınmıştır.

    Eur-med dolaşım belgesi nedir?

    EUR-MED Dolaşım Sertifikası, Pan-Avrupa-Akdeniz Menşe Kümülasyonu (PAAMK) sistemi çerçevesinde kullanılan bir menşe ispat belgesidir. Bu belge, Türkiye'nin Serbest Ticaret Anlaşması imzaladığı ülkelere yönelik ihracatlarda, ihraç konusu eşyanın gümrük indiriminden yararlanması amacıyla düzenlenir. EUR-MED Dolaşım Sertifikası'nın satış ve onay işlemleri, İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterlikleri, Ticaret/Sanayi Odaları ve TESK tarafından gerçekleştirilir.

    Dolaşım belgesi e-onay nasıl yapılır?

    Dolaşım belgesinin e-onay süreci şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Belge Temini: İhracatçı firma veya yetkilendirilmiş temsilcisi, boş matbu dolaşım belgelerini Odadan veya temsilciliklerden ücreti karşılığında alır. 2. Medos Üzerinden Başvuru: Belgeler, https://medos.tobb.org.tr/ web sitesi üzerinden onay müracaatında bulunulur. 3. Onay Talebi: İhracatçı firmalar veya kanuni temsilcileri tarafından yapılan dolaşım belgesi onay talebi, Odada imza yetkilileri tarafından incelenerek elektronik imza ile onaylanır. 4. Belgenin Yazdırılması: Elektronik imza ile onaylanan dolaşım belgesi, ihracatçı veya kanuni temsilcisi tarafından Odadan alınan boş dolaşım belgesine yazdırılır.