• Buradasın

    Start butonuna basılınca 1 nolu motor çalışacak stop butonuna basınca sistem duracaktır.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Start butonuna basılınca 1 nolu motor çalışacak, stop butonuna basınca sistem duracaktır ifadesi, aşağıdaki kumanda devresi ile sağlanabilir:
    • Kablonun bir ucu kumanda sigortasına, diğer ucu stop butonunun (NC) 1 nolu kapalı kontağı girişine bağlanır 2.
    • Stop butonunun (NC) 2 nolu kapalı kontağından çıkılarak, start butonunun (NO) 3 nolu açık ucuna bağlanır 2.
    • Start butonunun (NO) 4 nolu açık kontağından çıkılarak, 2 nolu motor (NC) kapalı kontağının girişine bağlanır 2.
    • 2 nolu motor (NC) kapalı kontağından çıkılarak, 1 nolu motor kontaktörünün A1 ucuna bağlanır 2.
    • 1 nolu motor kontaktörünün A2 ucuna ise şebeke nötrü bağlanır 2.
    • 1 nolu motorun sürekli çalışması için mühürleme devresi yapılır 2.
    • Bunun için, start butonunun (NO) 3 nolu giriş ucundan bir kablo çıkartılır ve mühürleme yapılacak 1 nolu motor kontaktörünün (NO) açık kontağının girişine bağlanır 2.
    • Mühürleme için kullanılan 1 nolu motor kontaktörünün (NO) açık kontağından çıkılarak, start butonunun (NO) 4 nolu çıkış ucuna bağlanır 2.
    Bu kumanda devresinin çalışması şu şekildedir:
    • Kumanda sigortası kaldırılır ve enerji start butonuna kadar gelir 2.
    • Start butonuna basıldığında, 2 nolu motor kontaktörü çekmiyorsa, elektrik akımı 1 nolu motor kontaktörüne gelir ve kontaktör çeker 2.
    • Dolayısıyla, kontaktör çektiği için 1 nolu motor çalışmaya devam eder 2.
    • 1 nolu motor, stop butonuna basıldığında durur 2.
    Bu kumanda devresi ile ilgili uygulamalı videolar, "Elektrik Eğitimi" YouTube kanalında bulunabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Start stop butonu anahtar görevi görür mü?

    Start-stop butonu anahtar görevi görmez, ancak aracın motorunu kontrol etmede önemli bir rol oynar. Start-stop butonunun işlevleri: Motorun kapatılması. Motorun yeniden çalıştırılması. Start-stop sisteminin düzgün çalışabilmesi için akü şarjı, sensör ve motor kontrol ünitesi gibi diğer bileşenlerin de uyumlu olması gerekir.

    Acil durdurma butonu nasıl olmalı?

    Acil durdurma butonu aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır: Görünürlük: Sarı zemin üzerinde kırmızı mantar şeklinde bir düğme olmalıdır. Erişilebilirlik: Operatörlerin kolayca erişebilmesi için stratejik olarak yerleştirilmelidir. Koruma: Kilitli modelleri, basıldıktan sonra bir anahtar ile kilitlenerek tam koruma sağlamalıdır. Çalışma Prensibi: Butona basıldığında, normalde kapalı kontağı açarak makineye giden güç kaynağını derhal kesmelidir. Sıfırlama: Kazara yeniden başlatmayı önlemek için genellikle döndürme, çekme veya anahtar kullanma gibi manuel bir işlem gerektirmelidir. Bazı acil durdurma butonu türleri: Basmalı düğme E-stopları. Çekme kordonlu E-durdurucular. Ayakla çalıştırılan E-stoplar. Anahtarla sıfırlanan E-durdurucular. Aydınlatmalı E-durakları. Kablosuz E-stoplar.

    Start stop butonu nasıl çalışır?

    Start/stop butonu, aracın motorunu kısa süreliğine durdurup yeniden çalıştıran bir özelliktir. Çalışma prensibi: Duraklama sırasında kapanma. Hareket etmeye hazır olduğunda yeniden çalışma. Sistemin devreye girmesi için bazı koşulların sağlanması gerekir: Akü şarjının belirli bir seviyenin üzerinde olması. Elektrik yükünün belirli bir seviyenin altında olması. Motorun soğutma suyu sıcaklığının belirli bir değerin üzerinde olması. Kalorifer veya klima gibi enerji harcayan sistemlerin kapalı olması. Direksiyonun düz konumda olması. Emniyet kemerinin takılı olması. Manuel ve otomatik vitesli araçlarda çalışma farkı: Manuel vitesli araçlarda, start/stop butonunu kullanmadan önce vitesin boşa alınması ve gaz pedalından ayağın çekilmesi gerekir. Otomatik vitesli araçlarda start/stop sistemi sadece frene basıldığında devreye girer.

    Start stop devresi nasıl çizilir?

    Start-stop devresi çizmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. formenim.com. elektrikinfo.com. Ayrıca, forum.kontrolkalemi.com sitesinde de start-stop devresi ile ilgili bilgiler ve devre çizimleri bulunabilir. Devre çizimi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Start stop dizel araçlarda nasıl kullanılır?

    Start-stop sistemi, dizel araçlarda şu şekilde kullanılır: Otomatik vitesli araçlarda: Araç durduğunda frene basıldığında sistem devreye girer. Manuel vitesli araçlarda: Araç durduğunda vites boşa alındığında motor kapanır. Sistemin sağlıklı çalışabilmesi için akü şarjının belirli bir seviyenin üzerinde, elektrik yükünün belirli bir seviyenin altında olması gerekir. Start-stop sistemi, bazı araçlarda her kontak açılışında otomatik olarak aktif hale gelir.

    Start stop arızası nasıl anlaşılır?

    Start-stop arızasının bazı belirtileri: Start-stop sisteminin devreye girmemesi. Motorun durması ve tekrar çalıştırmada zorluk çekilmesi. Gösterge panelinde “Start-Stop Arızası” uyarısı yanması. Akü şarj seviyesinin düşük olması. Motorun rölantide düzensiz çalışması. Araçta sarsıntı veya titreşim hissedilmesi. Arıza nedenleri arasında: akü zayıflığı veya arızası, marş motoru arızası, alternatör arızası, sensörlerde arıza, yazılım hatası ve soğuk hava şartları yer alabilir. Arıza teşhisi ve onarımı için yetkili bir servise başvurulması önerilir.

    Acil durum stop butonu nasıl çalışır?

    Acil durum stop butonu, acil durumlarda makine veya ekipmanı hızlı bir şekilde durdurmak için tasarlanmış bir güvenlik cihazıdır. Çalışma prensibi: Devre Kesilmesi: Butona basıldığında, normalde kapalı (NC) kontaklar açılır ve devre kesilir. Güç Kaynağı Kesilmesi: Bu işlem, makineye giden güç kaynağının derhal kesilmesini sağlar. Manuel Sıfırlama: Butonun tekrar etkinleştirilmesi için genellikle döndürme, çekme veya anahtar kullanma gibi işlemler gereklidir. Acil durum stop butonları, arıza emniyetli bir tasarıma sahiptir ve genellikle sarı arka planlı kırmızı mantar şeklinde bir düğmeye sahiptir.