Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Specular ve normal map 3D modellemede kullanılan iki farklı harita türüdür.
Specular map, bir nesnenin ne kadar yansıtıcı olduğunu belirler 12. Genellikle gri tonlarında olup, beyaz %100 yansıtıcılığı, siyah ise %0 yansıtıcılığı temsil eder 1. Bu harita, ışığın nesneye çarpıp nasıl geri yansıdığını kontrol eder 2.
Normal map ise, bir nesnenin yüzey normallerini değiştirerek daha yüksek poligon detayına sahip gibi görünmesini sağlar 13. RGB kanalları kullanarak her pikselin normali üzerinde çalışır ve kırmızı, mavi ve yeşil renkler sırasıyla X, Y ve Z eksenlerini kodlar 2. Bu, modelin düz yüzeyinde bile derinlik ve detay yanılsaması yaratır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: