Buradasın
Sosyal medya performans ölçümü nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medya performans ölçümü için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef kitlenin belirlenmesi 5. Hedef kitlenin demografik özellikleri ve genel tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olunmalıdır 5.
- İletişim kanallarının analizi 5. Hangi sosyal medya platformlarının kullanılacağı ve bu platformlardaki varlık belirlenmelidir 5.
- Kullanıcı davranışlarının analizi 5. Kullanıcıların hangi içerikleri daha çok beğendiği ve hangi tür içeriklerden daha çok etkileşim alındığı belirlenmelidir 5.
- Rakip analizi 5. Rakiplerin içerikleri, stratejileri ve katılım düzeyleri incelenerek iyileştirme fırsatları belirlenmelidir 45.
- İçerik analizi 45. En iyi performans gösteren içerikler belirlenerek başarılı temalar, formatlar veya stratejiler analiz edilmelidir 45.
- Google Analytics kullanımı 5. Sosyal medya trafiğinin analiz edilmesi için Google Analytics gibi araçlar kullanılmalıdır 5.
Sosyal medya performans ölçümü için erişim ve gösterim sayıları, etkileşim oranı, takipçi artış hızı, trafik ve dönüşüm oranları, kapsama ve marka bilinirliği gibi metrikler kullanılabilir 2.
Sosyal medya performans ölçümü için kullanılabilecek bazı araçlar şunlardır:
- Google Analytics 15. Sosyal medya trafiğinin analiz edilmesini sağlar 15.
- Salesforce (CRM) 1. Sosyal medyanın değerine dair veriler sunar 1.
- Facebook Insights veya Twitter Analytics 5. Gönderilerin etkinliğini ölçmeye yardımcı olur 5.
- Isı haritaları ve kullanıcı yolculuğu analizleri 5. Ziyaretçilerin sitedeki hareketlerini analiz ederek kullanıcı deneyimini iyileştirmeye katkı sağlar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: