• Buradasın

    Siemens ocak ateşleme bujisi nerede?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Siemens ocak ateşleme bujisinin nerede olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Siemens ocak ateşleme bujisi satın alabileceğiniz bazı siteler şunlardır:
    • uygunyedekparcaci.com 1;
    • uygunparca.com 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme bujileri neden çabuk bozulur?

    Ateşleme bujilerinin çabuk bozulmasının bazı nedenleri: Yüksek ısı ve aşırı sıcaklık. Karbon birikimi. Yağ kaçakları. Yanlış buji kullanımı. Elektriksel sorunlar.

    Bujide ateşleme nasıl yapılır?

    Bujide ateşleme, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı elektrik akımının buji tırnakları arasında kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir. Bu süreç şu adımlarla gerçekleşir: 1. Hava-yakıt karışımı, valf aracılığıyla silindirlere aktarılır. 2. Pistonların yukarı yönlü hareketi ile hava-yakıt karışımının potansiyel enerjisi sıkıştırılır ve artar. 3. Yaklaşık 20-30 bin voltluk gerilim, bujinin orta elektroduna iletilir. 4. Orta elektrottan geçen gerilim (+ yüklüdür), şasi elektroduna (- yüklüdür) ulaşınca kıvılcım oluşur. 5. Kıvılcım, hava-yakıt karışımını iyonize eder ve ateşleme gerçekleşir. 6. Ateşleme sonucu ortaya çıkan ısı, izolatör vasıtasıyla dışarı atılır. Bu süreç, pistonu aşağı yönlü harekete zorlar ve krank milinin dönmesini sağlayarak aracın hareket etmesini sağlar. Dizel motorlu araçlarda ateşleme işlemi sıkıştırma yöntemiyle gerçekleştiği için buji bulunmaz.

    Ateşlemede buji ve distribütör ne işe yarar?

    Buji ve distribütör, içten yanmalı motorlarda ateşleme sisteminin önemli parçalarıdır: Buji, benzinli motorlarda yakıt-hava karışımını ateşleyerek silindirde patlamayı başlatır. Distribütör, indüksiyon bobinince üretilen akımın bujilere dağıtılmasını sağlar.

    Ocak ateşleme bujisi kablosu nasıl değişir?

    Ocak ateşleme bujisi kablosunun nasıl değiştirileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak buji kablosu değişim adımları şu şekildedir: 1. Eski kablonun ayrılması: Eski kablo, özel buji kablo pensesi ile bujiden ve ateşleme bobininden ayrılır. 2. Yeni kablonun takılması: Yeni kablo, eski ile aynı yönde takılır. 3. Kontrol ve test: Teknisyen, araç kodunu siler ve onarımın kontrolü için aracı test eder. Buji kabloları, zorlu çalışma koşullarında daha erken değiştirilmek üzere, genellikle 100.000 ila 160.000 km arasında değiştirilir. Buji kablosu değişimi için bir uzmana başvurulması önerilir.