Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sesli marka (ses markalama veya sonik markalaşma olarak da bilinir), marka için ayırt edici bir kimlik oluşturmak amacıyla ses öğelerinin stratejik kullanımını ifade eder 13. Bu öğeler arasında jingle'lar, ses logoları, marka müzikleri ve ses efektleri yer alır 13.
Sesli markanın çalışma şekli şu şekilde özetlenebilir:
- Marka sesi kişilik gelişimi 1. Her markanın, insanlar gibi benzersiz bir karakteri vardır 1. Bu karakter, marka arketipleri kullanılarak şekillendirilir 1.
- Sonik logo tasarımı 1. Sonik logo, markanın sesli imzası olarak işlev görür 1. Doğru duygusal tepkiyi tetiklemeli ve diğer marka unsurlarıyla uyumlu olmalıdır 1.
- Ses yönergeleri ve standartları 1. Markanın farklı kanallarda tutarlı bir şekilde konuşması için net kurallar oluşturulur 1.
- İşitsel marka kimliği bileşenleri 1. Reklamlarda, promosyon içeriklerinde ve fiziksel mekanlarda kullanılan ses unsurları bir araya getirilir 1.
- Sesli marka stratejisi 1. Markanın tutarlı görünmesini ve hedef kitlesiyle bağlantı kurmasını sağlamak için bir strateji oluşturulur 1.
Sesli marka, insan sesi duygusal tepkileri tetiklediği için markayı öne çıkarır ve hedef kitlesiyle kalıcı bağlantılar kurar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: