• Buradasın

    Scratch'ta hesap makinesi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scratch'ta hesap makinesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Dekor ve kuklaların ayarlanması 34. Dekor çizim ekranından dikdörtgen aracı kullanılarak sayıların ve sonucun görüneceği alanlar çizilir 3. Ayrıca, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, başlatma ve sıfırlama komutlarını verecek kuklalar eklenir 34.
    2. Değişkenlerin oluşturulması 34. "Sayı1", "Sayı2" ve "Sonuç" gibi değişkenler oluşturulur 34.
    3. Kodların eklenmesi 34. Her kukla için ilgili kod blokları eklenir 3. Örneğin, "Topla" isimli kuklaya tıklandığında "topla" haberinin gönderilmesi sağlanır 3.
    4. İşlemlerin kodlanması 23. Dört işlem için ilgili grafiklere gelip "x duyurusu yap" şeklinde komutlar eklenir 2. Ayrıca, "+ duyurusu yapıldığında" gibi bloklar eklenerek işlemler gerçekleştirilir 2.
    Daha detaylı bilgi ve kod örnekleri için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • kodlamaegitimi.org 2;
    • bilisimle.com 3;
    • eylematbakan.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scratch ile kod yazmak zor mu?

    Scratch ile kod yazmak zor değildir. Scratch, özellikle çocuklar ve yeni başlayanlar için tasarlanmış, görsel bir programlama dilidir. Ancak, daha karmaşık algoritmalar ve programlama yapıları için Scratch'in sınırlamaları olabilir. Scratch'i öğrenmek için YouTube veya BTK AKADEMİ gibi platformlardan ücretsiz eğitim alınabilir.

    Scratch'ta örnek projeler nelerdir?

    Scratch'ta örnek projelerden bazıları şunlardır: Dance Party. Shark Hunt Challenge. Pong Game. Renk Yakala. Koordinat Düzlemini Öğrenelim. Orkestra Yapalım. Candy Collector Game. Dino Egg Hunt. Advent Calendar. Eco-Friendly Game. Daha fazla Scratch örneği için scratch.mit.edu, maker.robotistan.com, ozgurseremet.com ve kodlamaegitimi.org gibi kaynaklar ziyaret edilebilir.

    Scratch'ta kod nasıl çalışır?

    Scratch'ta kod, blokların bir araya getirilmesiyle çalışır. Temel kod işleyişi şu adımları içerir: 1. Sahne ve Karakterler: Projeyi oluşturacağınız sahne (stage) ve karakterleri (sprites) ekleyin. 2. Kod Bloğu Seçimi: Blok paletinden (code area) uygun kod bloklarını seçin. 3. Senaryo Oluşturma: Seçtiğiniz blokları sürükleyip bırakarak senaryoyu oluşturun. 4. Test ve Çalıştırma: Projeyi test etmek için yeşil bayrak simgesine tıklayın ve kodun çalışmasını izleyin. Scratch ayrıca, değişkenler, döngüler ve koşullu ifadeler gibi daha karmaşık kodlama öğeleri de sunar.

    Scratch ile neler yapılabilir?

    Scratch ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Animasyonlar ve çizgi filmler. Oyunlar. Etkileşimli hikayeler. Eğitim materyalleri. Simülasyonlar. Sanat projeleri. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından rahatlıkla kullanılabilir.

    Scratch projesi nasıl yapılır?

    Scratch projesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch'e erişim: Scratch'in internet sitesine (scratch.mit.edu) gidilir. Sol üst köşedeki "Oluştur" menüsüne basılır. 2. Proje oluşturma: "Yeni" seçeneğine tıklanarak yeni bir Scratch projesi oluşturulur. Önceden kaydedilmiş bir proje "Bilgisayarından Yükle" seçeneği ile açılır. 3. Kukla ve dekor ekleme: Sahneye kukla eklemek için "Kukla ve Dekor" alanında bulunan "+" sembolüne tıklanır ve "Scratch Kukla Arşivi"nden bir kukla seçilir. 4. Kodlama: Kodlama, renkli ve kategorilere ayrılmış bloklarla yapılır. 5. Projeyi kaydetme ve paylaşma: Proje, "Bilgisayarına Kaydet" seçeneği ile bilgisayara kaydedilir. Ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturularak proje başkalarıyla paylaşılabilir. Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Scratch modeli nasıl çalışır?

    Scratch modeli, kullanıcıların animasyonlar, oyunlar ve etkileşimli hikayeler oluşturmasına olanak tanıyan görsel bir programlama dilidir. Scratch'in çalışma şekli: Sürükle-bırak yöntemi: Kod yazmak yerine, renkli blokları birbirine sürükleyerek programlama yapılır. Kullanıcı dostu arayüz: Sahne, kukla ve dekor alanı, blok paleti, kodlama alanı gibi bölümlerden oluşur. Paylaşım imkanı: Topluluk desteğiyle dünya genelindeki projeler incelenip ilham alınabilir. Farklı kullanım alanları: Eğitim ortamlarında, gerçek hayat problemlerine yaratıcı çözümler üretmek ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için kullanılır. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Scratch kodları nereden bulabilirim?

    Scratch'ın kaynak kodlarını GitHub üzerinde bulabilirsiniz: - https://github.com/llk/scratch-gui. Ayrıca, Scratch programını scratch.mit.edu sitesinden online olarak kullanabilir veya bilgisayarınıza indirip çevrimdışı olarak çalışmak için scratch.mit.edu/download adresinden indirebilirsiniz.