Buradasın
Scratch'ta hesap makinesi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Scratch'ta hesap makinesi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Değişkenlerin Oluşturulması: "sayı1", "sayı2", "kontrol" ve "sonuç" adında dört değişken oluşturulur 12. "sayı1" ve "sayı2" değişkenleri görünür olacak, diğerleri arka planda çalışacaktır 1.
- Kuklaların Eklenmesi: 0'dan 9'a kadar olan tüm rakamlar için kuklalar eklenir 24.
- Kodlama: Yeşil bayrak tıklandığında değişkenlerin ilk değer atamalarını yapan kodlar yazılır 1.
- İşlem Kodlarının Eklenmesi: Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri için kuklaların tıklandığında çalışacak şekilde kodlar yazılır 12. Bu kodlarda, tıklanan kuklaya göre "sayı1" ve "sayı2" değişkenlerine işlemler yapılır ve sonuç "sonuç" değişkenine atanır 1.
- "Eşittir" İşlevinin Eklenmesi: "Eşittir" kuklasına tıklandığında, "sonuç" değişkeninin içindeki değer 2 saniye boyunca ekranda gösterilir 1.
Yapılan çalışmalar, Scratch sitesinde sınıf stüdyosuna kaydedilmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: