Buradasın
Scratch'ta hesap makinesi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Scratch'ta hesap makinesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Dekor ve kuklaların ayarlanması 34. Dekor çizim ekranından dikdörtgen aracı kullanılarak sayıların ve sonucun görüneceği alanlar çizilir 3. Ayrıca, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, başlatma ve sıfırlama komutlarını verecek kuklalar eklenir 34.
- Değişkenlerin oluşturulması 34. "Sayı1", "Sayı2" ve "Sonuç" gibi değişkenler oluşturulur 34.
- Kodların eklenmesi 34. Her kukla için ilgili kod blokları eklenir 3. Örneğin, "Topla" isimli kuklaya tıklandığında "topla" haberinin gönderilmesi sağlanır 3.
- İşlemlerin kodlanması 23. Dört işlem için ilgili grafiklere gelip "x duyurusu yap" şeklinde komutlar eklenir 2. Ayrıca, "+ duyurusu yapıldığında" gibi bloklar eklenerek işlemler gerçekleştirilir 2.
Daha detaylı bilgi ve kod örnekleri için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: