• Buradasın

    Scratch projeleri nasıl paylaşılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scratch projelerinin nasıl paylaşılacağına dair bazı yöntemler:
    • Proje editöründe paylaşma: Proje editöründe, "paylaş" butonuna tıklayarak proje paylaşılabilir 2. Bunun için e-postanın onaylanmış olması gerekir 2.
    • Proje sayfasında paylaşma: Proje sayfasında, "projeyi gör" butonuna tıklayıp, ilk düzenlemeler yapıldıktan sonra tekrar "paylaş" butonuna basılabilir 2.
    Ayrıca, Scratch projelerinin paylaşıldığı "Keşfet" sayfası üzerinden de projeler dünya genelindeki diğer kullanıcılarla paylaşılabilir 3.
    Scratch projelerinin paylaşılması için, Scratch.mit.edu web sitesinde bir hesap oluşturulması ve projelerin bu platform üzerinden yayınlanması gerekmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scratch projesi nasıl yapılır?

    Scratch projesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Scratch'e erişim: Scratch'in internet sitesine (scratch.mit.edu) gidilir. Sol üst köşedeki "Oluştur" menüsüne basılır. 2. Proje oluşturma: "Yeni" seçeneğine tıklanarak yeni bir Scratch projesi oluşturulur. Önceden kaydedilmiş bir proje "Bilgisayarından Yükle" seçeneği ile açılır. 3. Kukla ve dekor ekleme: Sahneye kukla eklemek için "Kukla ve Dekor" alanında bulunan "+" sembolüne tıklanır ve "Scratch Kukla Arşivi"nden bir kukla seçilir. 4. Kodlama: Kodlama, renkli ve kategorilere ayrılmış bloklarla yapılır. 5. Projeyi kaydetme ve paylaşma: Proje, "Bilgisayarına Kaydet" seçeneği ile bilgisayara kaydedilir. Ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturularak proje başkalarıyla paylaşılabilir. Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Scratch'ta örnek projeler nelerdir?

    Scratch'ta örnek projelerden bazıları şunlardır: Dance Party. Shark Hunt Challenge. Pong Game. Renk Yakala. Koordinat Düzlemini Öğrenelim. Orkestra Yapalım. Candy Collector Game. Dino Egg Hunt. Advent Calendar. Eco-Friendly Game. Daha fazla Scratch örneği için scratch.mit.edu, maker.robotistan.com, ozgurseremet.com ve kodlamaegitimi.org gibi kaynaklar ziyaret edilebilir.

    Scratch ile neler yapılabilir?

    Scratch ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Animasyonlar ve çizgi filmler. Oyunlar. Etkileşimli hikayeler. Eğitim materyalleri. Simülasyonlar. Sanat projeleri. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından rahatlıkla kullanılabilir.

    Scratch modeli nasıl çalışır?

    Scratch modeli, kullanıcıların animasyonlar, oyunlar ve etkileşimli hikayeler oluşturmasına olanak tanıyan görsel bir programlama dilidir. Scratch'in çalışma şekli: Sürükle-bırak yöntemi: Kod yazmak yerine, renkli blokları birbirine sürükleyerek programlama yapılır. Kullanıcı dostu arayüz: Sahne, kukla ve dekor alanı, blok paleti, kodlama alanı gibi bölümlerden oluşur. Paylaşım imkanı: Topluluk desteğiyle dünya genelindeki projeler incelenip ilham alınabilir. Farklı kullanım alanları: Eğitim ortamlarında, gerçek hayat problemlerine yaratıcı çözümler üretmek ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için kullanılır. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.

    Scratch'de nasıl sunum yapılır?

    Scratch'te sunum yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sunum Moduna Geçiş: Projeleri tam ekran görebilmek için "Sunum Modu" düğmesine tıklayın. 2. Yeşil Bayrak ile Başlatma: Tüm kodları çalıştırmak için yeşil bayrağa tıklayın. Sunum modunda, yeşil bayrak sağ üst köşede bir ikon olarak görünür. 3. Zamanlama Ayarları: Belirli bir süre sonra yeni slaydın otomatik olarak gelmesi için "when clicked, switch backdrop to backdrop 1, repeat 5, wait 5 secs, switch backdrop to next backdrop" kodunu kullanabilirsiniz. Ayrıca, Scratch'te sunum yapmak için "ozgurseremet.com" sitesinde yer alan "Scratch Programı Sunumu" başlıklı sunum da kullanılabilir. Scratch'te sunum yaparken, "scratch.mit.edu" web sitesi üzerinden kayıt olunması ve "Stüdyolarım" özelliğini kullanarak çevrimiçi bir alan oluşturulması önerilir.