Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Scratch'te değişkenleri saklamak için bulut değişkenleri kullanılabilir 1. Bulut değişkenleri, projede istenilen değişkenlerin ağ üzerinden kaydedilmesini ve herkes ile paylaşılabilmesini mümkün kılan bir özelliktir 1.
Değişkenleri saklamak için ayrıca şu yöntemler de kullanılabilir:
- Yeni değişken oluşturma 4. Scratch uygulamasında, "Değişkenler" bölümüne tıklayıp "Yeni Değişken Oluştur" seçeneği ile istenilen kadar değişken tanımlanabilir 4.
- Değişken blokları 5. Değişkenlerle ilgili kod blokları kullanılarak veriler saklanabilir, değiştirilebilir, değer atanabilir ve yönetilebilir 5.
Değişkenlerin nasıl saklanacağı, kullanılacak yönteme ve projenin gereksinimlerine göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: