Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sanal POS hash hatası, güvenlik imzasını (hash) oluşturan veriler ile sunucuya gönderilen veriler arasında uyuşmazlık olduğunda ortaya çıkar 2. Bu, en yaygın entegrasyon hatalarından biridir 2.
Hash hatasının bazı nedenleri:
- Yanlış anahtarlar 2. Doğru merchant_key, merchant_salt, api_key gibi değerlerin kullanılıp kullanılmadığı kontrol edilmelidir 2.
- Veri sırası ve formatı 2. Hash oluşturmak için birleştirilen string’in (tutar, sipariş no, para birimi vb.) sırası ve formatı, dokümantasyondaki örnekle birebir aynı olmalıdır 2.
Hash hatasının çözümü için yapılabilecekler:
- Ödeme isteği gönderilen kod bloğunu kontrol ederek İşlem Hash parametresinin oluşturulup isteğe eklendiğinden emin olunmalıdır 2.
- Anlaşmalı olunan bankanın API bilgileri kontrol edilmelidir 5.
Hash hatası, özellikle Payten altyapısını kullanan Akbank, Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası, Halkbank, ING Bank, TEB, Türkiye Finans, Şekerbank gibi bankaları etkileyen bir güncelleme ile de ilişkili olabilir 1. Bu güncelleme, PCI DSS 4.0 uyum süreci kapsamında yapılmış olup, veri güvenliği standartlarını artırmayı hedeflemektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: