Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PPC (Tıklama Başına Ödeme) ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) arasındaki temel farklar şunlardır:
PPC:
- Trafik Kaynağı: Ücretli reklamlarda trafik elde etmek için kullanılır 1.
- Maliyet: Kısa vadeli ve doğrudan maliyet gerektirir 2.
- Zaman: Hemen trafik ve görünürlük sağlar 2.
- Kontrol: Anahtar kelimeler, hedefleme ve bütçe üzerinde daha fazla kontrol sunar 2.
- Dönüşüm Oranları: Hedeflenen reklamlar sayesinde daha yüksek dönüşüm oranları elde edilebilir 1.
SEO:
- Trafik Kaynağı: Organik arama sonuçlarında web sitesinin görünürlüğünü artırmaya çalışır 1.
- Maliyet: Genellikle uzun vadeli bir yatırım olup, organik trafik sağlar 2.
- Zaman: Sonuçlar zaman alır ve sabır gerektirir 2.
- Sürdürülebilirlik: Sağladığı organik trafik, PPC kampanyalarını durdurduğunuzda bile devam eder 2.
- Marka Farkındalığı: Uzun vadede marka farkındalığına katkı sağlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: