Buradasın
Özel entegratörler nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özel entegratörler, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yetkilendirilmiş olup, mükellefler ile GİB arasında elektronik belge transferini sağlar 15.
Çalışma süreçleri:
- Sözleşme ve sistem aktivasyonu: Özel entegratör ile resmi sözleşme imzalanır ve sistem aktivasyonu gerçekleştirilir 5.
- Eğitim ve teknik kurulum: Sistem kullanımı için gerekli eğitimler alınır ve tüm teknik kurulumlar tamamlanır 5.
- Belge oluşturma: İşletmede e-fatura, e-arşiv fatura gibi belgeler özel entegratörün sistemi üzerinden hazırlanır 45.
- Belge iletimi: Oluşturulan elektronik belgeler, güvenli bir şekilde ilgili alıcılara iletilir 5.
- Saklama ve raporlama: Belgeler, yasal süre boyunca güvenli bir şekilde saklanır ve gerekli raporlar oluşturulur 5.
- GİB'e bildirim: GİB'e yapılması gereken bildirimler otomatik olarak gerçekleştirilir 5.
Özel entegratörler, işletmelerin dijital dönüşüm sürecinde teknik destek ve danışmanlık hizmeti de sunar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: