Excel'de onay kutusu eklemek için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Geliştirici sekmesini etkinleştirin: - Excel şeridindeki mevcut sekmelerden birine sağ tıklayın ve "Şeridi Özelleştir" seçeneğini seçin. - "Excel Seçenekleri" iletişim kutusunda, "Şeridi Özelleştir" bölümünde "Geliştirici" seçeneğini işaretleyin ve "Tamam" düğmesine tıklayın. 2. Onay kutusunu ekleyin: - Geliştirici sekmesine gidin, "Denetimler" grubundan "Ekle"ye tıklayın ve "Form Denetimleri" altında "Onay Kutusu"nu seçin. - Onay kutusunu eklemek istediğiniz hücreye tıklayın, onay kutusu o hücrenin yanında görünecektir. Birden fazla onay kutusu eklemek için "Doldurma Tutamağı" veya VBA kodu kullanılabilir. Alternatif olarak, Excel 365 sürümünde "Hücre Denetimleri" grubu üzerinden de onay kutusu eklenebilir.