Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nöromarketing, tüketicilerin karar verme süreçlerini anlamak ve pazarlama stratejilerini optimize etmek için sinirbilim tekniklerinin kullanıldığı bir alandır 12.
Nöromarketing'in çalışma prensibi şu şekilde özetlenebilir:
- Beyin Aktivitelerinin Ölçülmesi: Elektroensefalografi (EEG) ve fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) gibi teknolojiler kullanılarak tüketicilerin belirli reklamlar veya ürünler karşısındaki beyin aktiviteleri analiz edilir 12.
- Duygusal Tepkilerin Değerlendirilmesi: Göz izleme, galvanik deri yanıtı ve yüz ifadesi analizi gibi yöntemlerle tüketicilerin duygusal tepkileri ölçülür 23.
- Veri Analizi ve Strateji Geliştirme: Elde edilen veriler, pazarlama kampanyalarının daha etkili olmasını sağlamak amacıyla kullanılır 13.
Bu yöntemler, geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak, tüketicilerin bilinç dışı tepkilerini de anlamaya çalışır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: