• Buradasın

    Nebim'de sipariş iptali nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nebim'de sipariş iptali yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Nebim V3 POS üzerinden "Peşin Satış Siparişi" olarak kaydedilen sipariş, uzaktan satış işlemi olarak iptal edilmelidir 1.
    2. Siparişin iptal edilmesi için "Sipariş Yönetimi" bölümünden iptal talebi oluşturulmalıdır 3.
    3. İptal işlemi sonrası, ürün bedeli kredi kartı veya banka kartı üzerinden müşteriye kesintisiz olarak iade edilecektir 3.
    Ayrıca, sipariş iptalleri için Nebim yetkilisinden Nebim hesap türü ve ödeme kodu bilgileri alınmalıdır 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Sipariş iptali kaç gün içinde yapılmalı?

    Sipariş iptali, ürünün teslim alınmasından itibaren 14 gün içinde yapılmalıdır.

    Satıcı hangi durumlarda siparişi iptal edebilir?

    Satıcı, siparişi aşağıdaki durumlarda iptal edebilir: 1. Malın veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması: Bu durum, malın ihracatının veya üretiminin yasaklanması, hizmetin sunulmasının yasaklanması, ürünün piyasadan kalkması, doğal afetler gibi nedenlerle ortaya çıkabilir. 2. Stok yetersizliği: Ürünün stoklarda bulunmaması, edimin imkansızlaşması olarak değerlendirilmez. 3. Alıcının kusuru: Sipariş edilen malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkansızlaşırsa, alıcı kusuru oranında satıcının zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Satıcı, siparişi iptal ettiğinde, durumu üç gün içinde yazılı olarak alıcıya bildirmek ve varsa teslimat masraflarını da dahil ederek tahsil edilen tüm ödemeleri 14 gün içinde iade etmek zorundadır.

    Sipariş iptalinde para iadesi olmazsa ne olur?

    Sipariş iptalinde para iadesi yapılmazsa, tüketici tüketici hakem heyetine başvurarak hakkını arayabilir. Ayrıca, satıcıya doğrudan iletişime geçerek sorunu çözmeye çalışmak da mümkündür.

    Nebim v3'te iade nasıl yapılır?

    Nebim V3'te iade işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Değişim Fişi Basımı: Her ürün için satış esnasında faturayla birlikte değişim fişi basılabilir. 2. İade Seçimi: Ürün iade işlemlerinde, iade edilmesi istenen ürünün satış fişinde yer alan ürünler arasından pratik seçim yapılır. 3. Fiyat Kontrolü: Kasiyerin fiyata müdahale etmesini engelleyerek, ürünün satış tarihindeki fiyatından kontrollü bir şekilde iade alınması sağlanır. 4. Ödeme Şekli Kontrolü: İade işleminin, ürünün satışında kullanılan ödeme şeklinden farklı bir ödeme şekliyle yapılması engellenir. 5. İade Nedeni: Girilmesi zorunlu olan iade nedeni sayesinde ürünlerin iade edilme nedenleri analiz edilebilir. Ayrıca, iade işlemleri için Nebim V3 POS'ta ürün varyantı değişimi ekranı kullanılarak, aynı ürünün başka bir bedeni veya rengi ile değişimi de yapılabilir.