Native reklam, tüketicilerin ilgisini çekmek ve marka bilinirliğini artırmak için kullanılan bir dijital pazarlama stratejisidir 23. İşe yaradığı alanlar şunlardır:
- Hedef Kitleye Ulaşma: İçerik tüketim alışkanlıklarına göre kişiselleştirilmiş reklamlar sayesinde hedef kitleye daha etkili bir şekilde ulaşılır 2.
- Marka Güveni: Yararlı ve bilgilendirici içerikler sunarak marka itibarını güçlendirir 23.
- Reklam Yorgunluğunu Azaltma: Geleneksel reklamlara göre daha az rahatsız edici bulunur ve kullanıcıların reklamlara karşı antipati oluşturmasını engeller 13.
- Yüksek Etkileşim: Kullanıcılar, native reklamlara %50 daha fazla tıklama oranı gösterir 2.
- Ölçülebilirlik: Reklamların verimliliği ve dönüşü ölçülebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: